MS Windows
briani 27239
Adgang til PPTP-server bag firewall
Fra : Anon

Dato : 28-02-03 00:15

Jeg har en Win2000 Server med et public IP stående bag en Linux firewall.
Gennem firewall'en er der kun åbent for enkelte porte, bl.a. PPTP til
Win2000 maskinen, lad os sige, at den har adressen 5.5.5.5. Når jeg logger
på VPN'en, har jeg fint adgang til subnettet med offentlige adresser bag
firewall'en - problemet er adgangen til selve Win2000-maskinen. Til denne
har jeg nemlig kun adgang til porte som tillades gennem firewall'en.
Rutetabellen på klienten afslører da også, at 5.5.5.5 (som den eneste
adresse i dette subnet) routes gennem netkortets IP (ud mod det offentlige
internet) og altså ikke den VPN-tildelte IP. Hvordan løser jeg dette
problem? Er det muligt at NAT'e så 5.5.5.6 på ydersiden af firewall'en
NAT'es ind mod 5.5.5.5? Skal man i stedet give Win2000 adressen 5.5.5.6, som
udelukkende bruges til indgående VPN, og så holde 5.5.5.5 til alt anden
trafik (både internt og ind gennem firewall'en)? Vil man få netwærks
problemer med sidstnævnte, f.eks. mht DHCP?

Anon

Fra : Søren Emig

Dato : 03-03-03 20:35

"Anon" <i.hate@spammers.com> wrote in message
> [...]
> trafik (både internt og ind gennem firewall'en)? Vil man få netwærks
> problemer med sidstnævnte, f.eks. mht DHCP?

Kan du ikke lave noget ASCII grafik?