MS Windows
briani 27239
Geforce 4 får systemet til at gå ned
Fra : Anders

Dato : 27-02-03 22:51

Hej, jeg har et ASUS V8170 Geforce 4 MX 440

Jeg har prøver med Asus's egen driver, og så har jeg prøvet med nvidia's 3
sidste nye drivere.

Men computeren går ned konstant, og når den så genstarter skriver den at det
er grafikkortet der gør systemet ustabil.

Og en fejlkode jeg ikke kan finde noget om, er der nogen der kan sige mig
hvad den betyder?

Når den går ned, så kommer den med den her fejl

PFN_LIST_CURRUPT

code: 0x000004E (0x00000099,0x0001AC01,0x00000007,0x00000000)

Er der nogle der har oplevet ligende, og hvad kan man gøre ved det?

/Anders

Fra : Anders

Dato : 27-02-03 23:00

Skal lige huske at sige jeg kører med XP Pro DK, hvis det har nogen
betydning

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-02-03 00:06

> Skal lige huske at sige jeg kører med XP Pro DK, hvis det har nogen
> betydning

Husker du at afinstallere den gamle driver, inden du installerer en ny?
Efter afinstallation skal du desuden genstarte computeren og sikre dig, at
den står til at bruge standardgrafikdriveren, inden du begynder at
installere en ny driver.

Kurt

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-02-03 23:43

Anders wrote:
> PFN_LIST_CURRUPT
>
> code: 0x000004E
> (0x00000099,0x0001AC01,0x00000007,0x00000000)

Kommer der egentlig andre fejl?

De kan ses her:
"Kontrolpanel -> Administration -> Logbog og se
så under System."

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 28-02-03 01:48

> PFN_LIST_CURRUPT
>
> code: 0x000004E (0x00000099,0x0001AC01,0x00000007,0x00000000)

Hej.

Jeg har denne link til at hjælpe andre: http://www.aumha.org/kbestop.php .
Når du er på siden så tryk ctrl+B, skriv PFN i søg og tryk næste til du
kommer frem til fejlkoden PFN_LIST_CORRUPT. Grunden til dette er: DER ER
MANGE stop koder!!!.

Mvh Erik.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-02-03 11:15

Erik B. H@nsen wrote:
> Jeg har denne link til at hjælpe andre:
> http://www.aumha.org/kbestop.php.

Mange tak, jeg ledte efter sådan et link, jeg havde
forlagt mit eget ;)

> Når du er på siden så tryk ctrl+B [snip]

Sådan gør jeg altid ;)

Til Anders:
Test dine RAM med www.memtest86.com, det
lader til de er problemet. Der skal gennemløbes 12
succesfulde tests.

Fra : Anders

Dato : 28-02-03 15:08

Nu kommer det sjove så, hvis jeg sætter hastigheden ned til 100 MhZ i
biosen, så er der ingen problemer, men kører den som en XP 2000+ som den er
med 133 MhZ i bios, så går den ned.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-02-03 21:19

> Nu kommer det sjove så, hvis jeg sætter hastigheden ned til 100 MhZ i
> biosen, så er der ingen problemer, men kører den som en XP 2000+ som den
er
> med 133 MhZ i bios, så går den ned.

Hvad sjovt er der ved det
Et gæt: Du har et ECS K7S5A motherboard??
Jeg har set problemet på flere pc.er med dette motherboard. Ikke på de
sidste nye versioner, men på en hel del sidste år.
På nogen af dem lykkedes det at løse problemet ved at opgradere bios. Det er
formentlig det motherboard, som der er lavet flest biosopdateringer til.
Man kunne også mange gange løse det ved kun at bruge en ramklods.
Og så var der også en enkelt pc, som simpelthen bare var defekt. Jeg fik
aldrig at vide, om det var ram, mb eller cpu, idet forretningen til sidst
valgte at skifte det hele.

Kurt

Fra : Anders

Dato : 28-02-03 21:37

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse
> Et gæt: Du har et ECS K7S5A motherboard??

Nej det er det ikke

Mit system er
AMD XP2000+ 1x512 DDR PC 2700 på et MSI KT4V (MS-6712)
Med en GlacialTech Igloo 2320 køler, så den bliver ikke for varm.

Og ved 130 mhz kører den stabil

ved 133 mhz går den ned konstant

ved 140 mhz kan jeg slet ikke få starte windows

Og det er ikke mine ram der er noget gal med, har kørt memtest på dem det
pæn lang tid (ca. 5 timer) og der var ingen fejl.

Anders

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-03-03 13:54

> [...]
>
> Og det er ikke mine ram der er noget gal med, har kørt memtest på dem det
> pæn lang tid (ca. 5 timer) og der var ingen fejl.

Så har jeg desværre ingen forslag. Men et lille spørgsmål. Når det er pc
2700 ram, hvor mange mhz skal de så køre ved? Det er vel ikke 133 mhz, som
jo er det samme som sdram?

Kurt

Fra : Anders

Dato : 01-03-03 14:28

I min bios står den standart til 100 mzh, og så skriver den under opstart
Athlon 1250 Mhz
når jeg så sætten den mellem 130 og 133 skriver den under opstart XP2000+

Og som jeg skrev før, bevæger jeg mig op over 133, så kan jeg ikke starte
windows

Anders

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-03-03 16:19

Det lyder mistænkeligt som om det i virkeligheden kun er en Athlon
processor du har fået som så overclockes. Passer godt med at den ikke
kan overclockes til mere end de ca. 133.
Fra AMD kan du hente en utility til at fortælle dig mere om din CPU.
http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_869_4348^871^2364,00.html

Brug cut & paste på ovenstående url så du får det hele med.

Fra : Anders

Dato : 01-03-03 17:11

CPU ID (0) Vendor ID "AuthenticAMD"
CPU ID (80000002..4) Processor Name "AMD Athlon (tm) XP2000+"

Så de er vel en XP2000+

Anders

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-03-03 19:27