MS Windows
briani 27239
Geninstallation af WinXP Home
Fra : Kell Larsen

Dato : 27-02-03 16:54

Jeg har været plaget af et problem, som viser sig ved, at jeg ikke kan
se mit dig. kamera i stifinder eller denne computer, mens det bliver
korrekt genkendt i enhedshåndtering. Det betyder så, at jeg ikke kan
suge billederne ud af kameraet.
Jeg har fået hjælp i flere nyhedsgrupper, men uden en løsning. Derfor
forestiller jeg mig, at næste skridt skal være reinstallation af
styresystemet. Kan jeg gøre det uden at miste alle konfigurationer og
forbindelse mellem hard- og software? Er der en bestemt procedure, der
skal følges?
Venlig hilsen
Kell Larsen

Fra : ha

Dato : 27-02-03 17:12

> Jeg har fået hjælp i flere nyhedsgrupper, men uden en løsning.

Nu ved jeg jo ikke hvad du har forsøgt dig med tidligere, men
jeg kan opfordre dig til at anskaffe dig en kortlæser, så slipper
du for alt det bøvl med forbindelsen. Det forudsætter naturligvis
at dit digitalkamera er med "løse" memorykort.
En kortlæser kan erhverves for få (2 - 3) hundrede kroner.

mvh
ha

Fra : Edmund

Dato : 27-02-03 17:21

Kell Larsen wrote:
> [...]
> se mit dig. kamera i stifinder eller denne computer, mens det bliver
> korrekt genkendt i enhedshåndtering. Det betyder så, at jeg ikke kan

Er det normalt at man skal suge billederne ud af kameraet med
stifinder(har det virket)

Det lille kamera jeg havde, skulle man bruge et grafikprogram og vælge
import.
Der var installeret den medfølgende twain driver, men det er måske ikke
det normale nu til dags.

--
Mvh Edmund

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-02-03 18:16

On Thu, 27 Feb 2003 17:20:53 +0100, "Edmund" <edm@os.dk> wrote:

>Er det normalt at man skal suge billederne ud af kameraet med
>stifinder(har det virket)

Ja, ved usb-tilsutning.

>Det lille kamera jeg havde, skulle man bruge et grafikprogram og vælge
>import.

Det kan man også, men det andet, eller rettere første, er enklere.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Edmund

Dato : 27-02-03 21:35

Peter Loumann wrote:

> Ja, ved usb-tilsutning.

> Det kan man også, men det andet, eller rettere første, er enklere.

Tak, så lærte jeg også noget idag.
Jeg må havde slukket kameraet for hurtigt, for jeg opdagede aldrig at
kameraet blev vist som en enhed i stifinder

--
Mvh Edmund

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 27-02-03 21:39

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> import.
> Der var installeret den medfølgende twain driver, men det er måske ikke

Hej
Hvad der er normalt kan vist diskuteres, jeg havde samme problem og blev
nødt til at formatere
eller rettere indsætte min Ghost Backup.
Gunnar

Fra : Kell Larsen

Dato : 28-02-03 00:01

Nu har jeg reinstalleret WinXP som en opdatering. Alt er gået glat og
alle indstillinger bibeholdt. Men stadig intet H-drev til kameraet.
Norten SystemInformation kan endda gå ind og se hvert enkelt billede,
der ligger på kortet!
Er den eneste løsning virkelig en reformattering? Det ville være for
surt og tage hele week-enden.
Hjælp søges desperat.
Venlig hilsen
Kell

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 01-03-03 00:32

Kell Larsen wrote:
> Men stadig intet H-drev til kameraet.

?
Ved mit canon kamera kan jeg i stifinderen se kameraet ved navn
ikke som et drev.

> Norten SystemInformation kan endda gå ind og se hvert enkelt billede,
> der ligger på kortet!

Så har du hul i gennem til kameraet.

> Er den eneste løsning virkelig en reformattering? Det ville være for
> surt og tage hele week-enden.

Jeg havde ligende problemer med min canon, men det viste sig at jeg havde
kvajet mig under installationen af software og kamera. Først ind med
software
og derefter installer kamera.

Har du forresten prøvet at se i startkanppen/billeder og kameraogscanner om
de
ikke finder dit kamera?

mvh
Henning