MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Advarsel: XP og zip komprimering!!!
Fra : -

Dato : 27-02-03 13:01

Blot en lille advarsel til alle jer derude: Pas på med zip komprimering fra
Stifinderen! Jeg har lige fået en ordentlig forskrækkelse. Jeg havde siddet
og programmeret og tænkte at nu var det på tide at tage en backup. Fra
Stifinderen, markerede jeg alle filerne i projektet og højre klikkede med
musen og valgte at sende de markerede filer til en .zip komprimerede mappe.
Da komprimeringen var færdig omdøbte jeg den nye zip fil til dagsdato
"030227_01.zip" ved at trykke på F2, så den havde et brugbart navn (og, det
var den valgte/aktive fil i Stifinderen). Hvad jeg ik' lige så var at
filerne fra i Stifinderen stadigvæk var markeret, mens jeg var i fuld gang
med at give zip filen et nye navn. Da jeg trykkede retur for at fuldføre
omdøbningen begyndte Stifinderen at opføre sig mærkeligt/hænge! Jeg prøvede
at stoppe Stifinderen via joblisten, men XP reagerede ikke.

Da jeg vendte tilbage til Delphi (mit programmeringssprog), ville ingen ting
virke. Delphi kunne ikke finde mine filer. Jeg gik tilbage til Stifinderen
og trykkede F5 for at opdatere opversigten og til min skræk havde XP omdøbt
de markerede filer. Her er nogle eksempler:

030227_01.zip (4).pas hedder i virkeligheden AboutDlg.pas
030227_01.zip (43).pas hedder i virkeligheden ArticleEditorFM.pas

Og, sådan kunne jeg fortsætte. Til al held, var filerne fra backup'en
stadigvæk indtakte og projektet er genetableret (o:

Husk derfor altid: I skal ikke have nogle filer markeret, når I omdøber en
fil i XP. Ved ikke om de andre Windows versioner opfører på samme måde?!

/Brian
ba@dankost.dk

Fra : bla

Dato : 27-02-03 13:15

"-" <x@x.x> wrote in message
> [...]
> fil i XP. Ved ikke om de andre Windows versioner opfører på samme måde?!

Det er da en smart funktion.
Jeg bruger den til at omdøb. billed filer med.
Makér alle filer tryk F2 og skriv en navn , så kommer samtlige filer i nr.
orden.

Fra : -

Dato : 27-02-03 13:31

"bla" <bla@bla_.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg bruger den til at omdøb. billed filer med.
> Makér alle filer tryk F2 og skriv en navn , så kommer samtlige filer i nr.

Ja. Måske er den smart?! Men, den burde lige advare een om at samtlige filer
bliver omdøbt! Jeg ville jo blot omdøbe min nye zip fil og ikke samtlige
filer. Min .zip fil var den valgte i Stifinderen. Den var ikke blå, men hvid
da jeg trykkede F2!!! Derfor ville jeg mene, at det måske tangere fejl?!
Stifinderen burde i hvert fald advare at alle markerede filer omdøbes til
ugenkendelighed, med fortløbende nummer. Jeg vil kunne forstå proceduren,
hvis det var een af de markerede filer jeg omdøbte. Men, det var det ikke!

/Brian

/Brian

Fra : Pico

Dato : 27-02-03 17:53

- wrote:
> "bla" <bla@bla_.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> fortløbende nummer. Jeg vil kunne forstå proceduren, hvis det var een
> af de markerede filer jeg omdøbte. Men, det var det ikke!

Jeg vil da snare kalde det er 40 fejl. Du kan da ikke klandre programmet
(stifinder) for at du ikke bemærker at den fil du skal ændre navnet på
ikke reagere. Jeg plejer at se på skærmen når jeg omdøber
Pico

Fra : -

Dato : 28-02-03 08:20

"Pico" <IPdata@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (stifinder) for at du ikke bemærker at den fil du skal ændre navnet på
> ikke reagere. Jeg plejer at se på skærmen når jeg omdøber

Muligvis en fejl 40?! Men du bør bemærke at den fil jeg omdøbte ikke var
markeret! Og, der burde dukke en advarsel op!

/Brian

Fra : Asle Bjerva

Dato : 27-02-03 23:09

> [...]
> hvis det var een af de markerede filer jeg omdøbte. Men, det var det ikke!

Med CTRL + Z gjør man om siste filfunksjon (som var omdøpingen).
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : -

Dato : 28-02-03 08:21

"Asle Bjerva" <abuse@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> Asle Bjerva,Oslo
> For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Du har naturligvis ret! Det havde jeg ik' lige tænkt på (o: Tusind tak for
dit gode råd.

/Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-03-03 18:11

In dk.edb.system.ms-windows, - <x@x.x> says...
> Blot en lille advarsel til alle jer derude: Pas på med zip komprimering fra
> Stifinderen! Jeg har lige fået en ordentlig forskrækkelse. Jeg havde siddet

Blot endnu en god grund til at holde sig fra Stifinderen. Mage til
dårlig filhånderingsutil skal man lede længe efter. Selv NC til DOS er
bedre...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 01-03-03 23:17

--citat:---
In dk.edb.system.ms-windows, - <x@x.x> says...
> Blot en lille advarsel til alle jer derude: Pas på med zip komprimering
fra
> Stifinderen! Jeg har lige fået en ordentlig forskrækkelse
---citat slut---

kommentar:
Det forekommer ikke mig, at jeg nogensinde har oplevet problemer med at
bruge Winzip uagtet "hvorfra".
Stifinder virker da udmærket - og "zipning" af filer her er ikke noget
problem.
Det undrer mig derimod, at man skriver så kategorisk, som nedenstående citat
fra et svar på ovenstående er et godt eksempel på:
--Citat:----
[...]
----citat slut.----

Det ville da være udmærket, om forfattere til den type kommentarer, ville
argumentere sagligt.

Hans-Jørgen