MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fed skrift i WinXP
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 26-02-03 22:18

Hej.

Jeg har installeret winxp pro på en maskine.

Desværre er "system" fonten blevet bold/fed.
Incl. icon fonten.

Det er lykkedes mig at fjerne det meste bold/fed ved at skifte til
Classic View alle de steder jeg kunne slippe afsted med det.

Men desværre er der stadig bold/fed skrift tilbage enkelte steder.

F.eks. nederst i statuslinien for OE.

Det er mildest talt hamrende irriterende.

Hvad gør jeg ... hvor ændrer man system fonten??

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 27-02-03 03:49

> [...]
>
> F.eks. nederst i statuslinien for OE.
>
> Det er mildest talt hamrende irriterende.
>
> Hvad gør jeg ... hvor ændrer man system fonten??

H-klik skrivebord >egenskaber>udseende>avanceret>element boksen, så skulle
du kunne fjerne de "fede".

Mvh Erik

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 27-02-03 08:26

Erik B. H@nsen (nospam@mail.dk) skrev:

> H-klik skrivebord >egenskaber>udseende>avanceret>element boksen, så
> skulle du kunne fjerne de "fede".

Så er der et billede, hvor man kan se ændringern:

Men 'Message Text' og 'OK' knappen er stadig bold.

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 27-02-03 12:08

> Så er der et billede, hvor man kan se ændringern:
>
> Men 'Message Text' og 'OK' knappen er stadig bold.

Jamen, har du ikke mulighed for at trykke på "Bold" knappen så du får den
ønskede effekt?.

Mvh Erik

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 27-02-03 12:16

Ok, jeg tror at du skal prøve at skifte font'en ud over det hele med
f.eks.Tahoma som er god og let læselig overall.
Du bruger garanteret en font som er bold og du kan ikke ændre til alm. font.
Bare et gæt.

Mvh Erik