MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Amputeret Windows XP - eller hvad?
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 26-02-03 21:14

Hej i gruppen.

I familien har vi købt en ny computer med "Windows XP home" installeret.
Programmer og hardware virker udmærket.

Beskrivelse:
For nylig fandt jeg det interessant at "lege" lidt med Windows XP - backup.
Imidlertid er denne funktion ikke installeret i Windows XP-home, men kan
installeres fra Windows-CD-ROM.
Nu er der ikke medleveret denne maskine en Windows XP-CD-ROM, men derimod en
række såkaldte geninstallations CD'er.

Via E-mail er fabrikantens "hot-line" blevet adspurgt om en løsning og
svaret var meget enkelt:
"Funktionen findes ikke i den version, du har købt".

Spørgsmål:
Kan der virkelig være tale om "amputerede" versioner af Windows XP-home, som
her beskrevet?
Hvad kunne man forestille sig af yderligere "mangler"?

Hvordan får man på lovlig vis installeret eventuelle mangler - og specifikt
backup (ntbackup)

Hans-Jørgen

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-02-03 23:43

Tjah - hvis du havde vist gruppen den respekt at bruge en gyldig
mail-adresse, så havde man måske kunnet hjælpe dig ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 01-03-03 00:51

Peter Loumann wrote:
> Tjah - hvis du havde vist gruppen den respekt at bruge en gyldig
> mail-adresse, så havde man måske kunnet hjælpe dig ...

Hvad for noget snak? Hvad skal du bruge mandens e-mail adresse til
for man plejer da at svare i grupperne så andre kan få glæde af svarene.
Der er da mange der bruger "falske" e-mailadresser i nyhedsgrupperne
for at undgå spam indsamlinger.

mvh
Henning

Fra : Pico

Dato : 27-02-03 18:03

Hans-Jørgen Sindholt wrote:
> Hej i gruppen.

Hvorfor starter du en ny tråd ? Hvad var der i vejen med den fra
26 ?
Pico

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 27-02-03 20:08

Det var faktisk en fejl, at der blev sendt to beskeder afsted --- sådan kan
det jo gå.

Hans-Jørgen