MS Windows
briani 27239
fejl i cd label editor
Fra : torben

Dato : 26-02-03 18:06

Når jeg prøver at åbne programmet cd label editor for jeg følgende
fejlmeddelelse :

sytemfejl

win16-undersystemet kunne ikke gå i beskyttet tilstand, DOSX.EXE skal være i
din AUTOEXEC.NT og i din PATH.

- - luk - -

Jeg har prøvet at geninstallere programmet men der kommer samme fejl.
Er der nogen der har set denne fejl før eller ved, hvad den betyder?

Torben

Fra : Leo.E

Dato : 27-02-03 07:06

"torben" <75568799@stofanet.dk> wrote in message news:<3e5cf3c6$0$24671$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> [...]
>
> Jeg har prøvet at geninstallere programmet men der kommer samme fejl.
> Er der nogen der har set denne fejl før eller ved, hvad den betyder?

Hej
Ja, denne fejl har jeg set for mange gange, og hvor dosx exe nøjagtig
skulle placeres fandt jeg aldrig ud af, så jeg konverterede det hele
til FAT32, det hjalp på min.

Hilsen: Leo

Fra : torben

Dato : 27-02-03 16:16

så jeg konverterede det hele
> til FAT32, det hjalp på min.

Konverterede til fat 32 fra NTFS eller hvad?

Torben

Fra : Leo.E

Dato : 27-02-03 19:13

"torben" <75568799@stofanet.dk> wrote in message news:<3e5e2bb1$0$14546$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
> så jeg konverterede det hele
>

> Konverterede til fat 32 fra NTFS eller hvad?
>
> Torben

Hej
Ja,men jeg skulle igennem FDISK først for at lave Dos-partitioner,
indrømmet det er lidt besværligt, det vil ogå sige at alt hvad du har
installeret ryger ud.

Hilsen: Leo

Fra : torben

Dato : 28-02-03 06:17

"Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Ja,men jeg skulle igennem FDISK først for at lave Dos-partitioner,
> indrømmet det er lidt besværligt, det vil ogå sige at alt hvad du har
> installeret ryger ud.

Jeg har lavet mit C drev om til NTFS efter min installation ved at skrive
convert c: /fs:ntfs dur det ikke den anden vej?

torben

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-02-03 15:47

Nej. Partition Magic (ca. 800kr) kan gøre det.

Fra : torben

Dato : 27-02-03 17:15

> [...]
> Ja, denne fejl har jeg set for mange gange, og hvor dosx exe nøjagtig
> skulle placeres fandt jeg aldrig ud af, så jeg konverterede det hele

Jeg har lige kigget i autoexec.nt, hvor der er følgende linjer.:

REM Installer DPMI-underst>ttelse
lh %SystemRoot%\system32\dosx

Men så må det jo være i path'n at det mangler.?

torben

Fra : Leo.E

Dato : 28-02-03 09:37

"torben" <75568799@stofanet.dk> wrote in message news:<3e5e3965$0$25869$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> [...]
>
> REM Installer DPMI-underst>ttelse
> lh %SystemRoot%\system32\dosx
>
> Men så må det jo være i path'n at det mangler.?

Jeg fandt aldrig ud af det, for da jeg søgte for at finde autoexec,
fandt jeg 4
af dem! der stod det samme i dem alle, desuden betyder REM- remove dvs
at altsammen egentlig ikke fungerer, du kan jo prøve slette REM, men
som mange programmer skriver, brug det på eget ansvar, og LH er fint
nok, det betyder at det kører i upper memory.
Hilsen: Leo

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-02-03 15:51

Nej REM er kort for remark (bemærkning) og betyder at Windows (eller
DOS) ikke tager hensyn til resten af linien. At fjerne REM her vil
give en fejl.

Fra : Madsen

Dato : 28-02-03 14:18

torben skrev:

> Jeg har lavet mit C drev om til NTFS efter min installation ved at
> skrive convert c: /fs:ntfs dur det ikke den anden vej?

Nej. Her bliver du nødt til at slette NTFS-partitionen med f.eks.
Fdisk eller Delpart fra WinNT og derefter oprette en FAT32-partition
igen, som så efterfølgende formateres. Det resulterer i tab af al
data på partitionen.

Muligvis kan du også være heldig at kunne konvertere fra NTFS til
FAT32 med Partition Magic fra PowerQuest uden at miste data. Det
er dog nok bedst at du forsøger med den nyeste version af Partition
Magic.

Madsen.