MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Flytte WinXP installation til anden comput~
Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 26-02-03 12:23

Da en bekendt får ny computer (med andet bundkort end nuværende), men
skal fortsætte med samme HD og gerne samme XP installation, vil jeg
høre, om det er muligt blot at flytte HDen over i den nye computer. Fra
tidligere forsøg har jeg erfaret, at det resulterer i blå skærm ved
opstart, men er det muligt at fikse dette ved hjælp af repair-funktionen
eller?

Lad mig høre - og gerne så detaljeret (idiotsikret) en beskrivelse som
muligt

\Mandal

Fra : Thomas

Dato : 26-02-03 14:30

"Brian Fisker [8900]" <Roye@miba.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tidligere forsøg har jeg erfaret, at det resulterer i blå skærm ved
> opstart, men er det muligt at fikse dette ved hjælp af repair-funktionen

Jeg har gjort det et par gange, uden at det har forvoldt problemer.

Min erfaring er at Win xp er ret god til at administrere at hele systemet
ændres, men det bedste er jo at lave en clean install for at undgå mulighed
for konflikter.
Men hvis det var mig, ville jeg klart lave en backup af følsomme og vigtige
dokumenter og så se om det ikke virker at smide disken i den nye maskine.
Går det helt galt, og en repair ikke virker, kan man jo bide i det
bittersøde ævle og reinstallere winxp på en ren formateret disk.
Så kan man altid smide sin opbackede dokumenter osv ind bagefter.

venligst

Thomas

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 26-02-03 14:54

"Thomas" <Brunsviger@GRRRhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Går det helt galt, og en repair ikke virker, kan man jo bide i det
> bittersøde ævle og reinstallere winxp på en ren formateret disk.

Problemet er, at jeg aldrig helt har fået styr på den repairdel. Såvidt
jeg ved, ender man med en form for prompt, og hvad gør man så derfra?

\Mandal

Fra : Edmund

Dato : 26-02-03 18:01

Brian Fisker [8900] wrote:
> Problemet er, at jeg aldrig helt har fået styr på den repairdel.
> Såvidt jeg ved, ender man med en form for prompt, og hvad gør man så
> derfra?

Det er fordi du er kommet ind i reparation med genoprettelseskonsol

I den installationsmenu hvor du vælger genoprettelseskonsol skal du
vælge indstall i stedet for, så kommer du senere til den rigtige
reparation af windows.

Hvis det er XP home du har, skal du bruge installationsdisketter
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q310994

Men det var måske en god ide med Guiden Overførsel af filer og
indstillinger inden harddisken flyttes

--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 26-02-03 18:36

Edmund wrote:
> [...]

Her er en advarsel jeg fik af Madsen da jeg spurgte om man kunne flytte
XP

http://groups.google.com/groups?q=edmund+madsen+group:dk.edb.hardware.bundkort&hl=da&lr=&ie=UTF-8&selm=Xns92B3BB6E2D93Dcopy.if.you.wish%40madsen.tdcadsl.dk&rnum=1

Men der var dog flere i tråden der havde held med at gøre det.

Men siden dengang er der kommet opdateringen SP1 til XP, og laver man en
reparation skal man opdate med SP1 igen.
Er der nogen der haft held med det?

--
Mvh Edmund