MS Windows
briani 27239
win98 startmenu - Hjælp
Fra : WR

Dato : 26-02-03 10:10

Hej, jeg skulle kikke på min vens computer, men jeg kan ikke huske hvordan
jeg løser problemet.

Det gælder windows 98.

I det windows begynder at indlæse, kommer win98 boot/start menu frem og
foreslår at starte windows normalt, dette er også meget fint, men ikke at
man skal vente 30 sek. eller trykke på enter. Hvordan er det man slår den
menu fra, så den bare automatisk vælger normal med det samme???

-Rex

Fra : LarsS

Dato : 26-02-03 12:45

Rex "WR" <wrSLET@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> man skal vente 30 sek. eller trykke på enter. Hvordan er det man slår den
> menu fra, så den bare automatisk vælger normal med det samme???

Det kan ihvertfald gøres med TweakUI....

/LarsS

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-02-03 13:20

Hej WR, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvordan er det man slår den menu fra, så den bare automatisk
> vælger normal med det samme?

Prøv evt. at tjekke filen msdos.sys (ligger i roden) og se, om der står
noget med:

BootMenu=1

Gør der sætter du et anførselstegn foran. Gør der ikke, kan du prøve at
indsætte linjen

BootMenu=0

Muligvis fjerner det problemet. (Husk msdos.sys er skrivebeskyttet,
skjult og systemfil).

--
Hygge fra Århus - Rudi