MS Windows
briani 27239
Administrator password er blevet glemt (Wi~
Fra : Michael_Sørensen

Dato : 25-02-03 17:14

En arbejdskollegas søn har prøvet at begrænse adgangen til sin XP maskine.
Da han har den med på kollegie og ikke ønsker at andre kan bruge hans
computer.
Men i mellemtiden har han fumlet så meget med det at han ikke kan
huske/stave rigtigt til det password.
Han bruger navnet Administrator
Dengang jeg installerede det hele for ham for 14 dage siden,
oprettede/brugte jeg en logon som hed Michael99 uden password. Denne konto
har hvis nok også administratorrettigheder. Bør jeg førsøge at logge på med
Michael99 og se om jeg kan rette det andet password? Eller gør jeg skaden
større?

Hvordan kan man få gang i maskinen igen?
Helst uden sletning af XP.
mvh Michael

---

Fra : Claus Rømer

Dato : 25-02-03 18:37

Hej Michael.
Hvis du konto du beskriver ha r administrator retighedder kan du bare ændre
password for administratoren.
Claus

Fra : Kenny Jensen

Dato : 25-02-03 18:57

> [...]
> større?
>
> Hvordan kan man få gang i maskinen igen?

Hvis der kun er oprettet en bruger vil han altid være admin selvom der
stadig er den gamle admin "konto"
Så log du bare på med Michael99

Mvh
Kenny