MS Windows
briani 27239
Windows Update - Fejlmelding
Fra : Preben Solgaard

Dato : 25-02-03 13:03

Jeg har tidligere spurgt til dette problem, men ikke fået svar. Er der ikke
nogen der kan hjælpe mig videre?

Når computeren startes slutter det med en Windows Update-fejlmelding:

" * / run: unable to open "svchost32.exe" (line 2, iiscache.dll)

Hvad betyder det? og hvad kan/skal jeg foretage mig? Når jeg lukker
Updatevinduet kan jeg godt arbejde med computeren. Jeg benytter w2k.

Hilsen
Preben S

Fra : Madsen

Dato : 25-02-03 15:07

Preben Solgaard skrev:

> " * / run: unable to open "svchost32.exe" (line 2, iiscache.dll)

Iiscache.dll er ikke en fil jeg har på min Win2000-installation, men
jeg har heller ikke IIS installeret. Jeg formoder at den fil hører til
Internet Information Server (IIS), så prøv evt. at geninstallere den.

Madsen.

Fra : Preben Solgaard

Dato : 27-02-03 00:17

Jeg har prøvet at geninstallere og afinstallere IIS, men fejlmeldingen
dukker fortsat op ved opstart.

Hilsen
Preben S

Fra : IzNoGoUd

Dato : 27-02-03 10:47

On Thu, 27 Feb 2003 00:16:34 +0100, "Preben Solgaard"
<presol@stofanet.dk> wrote:

>Jeg har prøvet at geninstallere og afinstallere IIS, men fejlmeldingen
>dukker fortsat op ved opstart.
Har du tjekket for virus?
Prøv nu at søg på google og så finder jeg ud af den nok mest har med
en virus at gøre!

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.

Fra : Preben Solgaard

Dato : 27-02-03 14:33

"IzNoGoUd" <iznogoud@iznogoud.dk> skrev i en meddelelse

> Har du tjekket for virus?
> Prøv nu at søg på google og så finder jeg ud af den nok mest har med
> en virus at gøre!

Ja, jeg har tjekket for virus og computeren skulle være virusfri...

Hilsen
Preben S

Fra : IzNoGoUd

Dato : 28-02-03 12:25

On Thu, 27 Feb 2003 14:32:47 +0100, "Preben Solgaard"
<presol@stofanet.dk> wrote:

>Ja, jeg har tjekket for virus og computeren skulle være virusfri...
Ja "skulle" prøv nu at chekke ordentligt!

Læs HELE denne side:
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.irc.zcrew.html
og se om det skulle passe sammen manuelt.
Noget tyder på at man har forsøgt at fjerne virusen hvis det er en
virus, men ikke det hele!

og hvis du kører norton så finder den ikke alle filerne og sletter dem
det ser ud til at det skal du gøre manuelt!

>" * / run: unable to open "svchost32.exe" (line 2, iiscache.dll)
Det ligner det kald Backdoor.IRC.Zcrew laver for at skjule vinduet som
den kører i.

Har du søgt på google efter iiscache.dll? vil du så ikke give mig ret
i at det handler mest om en backdoor, hvis du er 110% sikker på et
rent system, sååå mangler vi/jeg flere oplysninger!

http://housecall.trendmicro.com/ online virus scan
http://www.grisoft virus scanner til installation
http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm for at finde ud af
hvordan dit virus program opfører sig og dette link ER harmløst!!!

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.