MS Windows
briani 27239
2000 vs. XP
Fra : Lé freak

Dato : 24-02-03 21:56

Nu er jeg en ivrig 2000 bruger og har vist nok kun hån tilovers for XP
indtil fornylig. Hvad er mest stabil og hvorfor skulle jeg skifte til XP?

Mvh Søren

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-02-03 22:05

"Lé freak" <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er jeg en ivrig 2000 bruger og har vist nok kun hån tilovers for XP
> indtil fornylig. Hvad er mest stabil og hvorfor skulle jeg skifte til XP?

Det skal du da ikke umiddelbart - og når du skriver XP, mener du så Home
eller Pro-udgaven?

Jeg har i en tidligere debat slået til lyd for at XP pro er et godt produtk,
men det er W2k da også, så jeg ser ingen umiddelbart grund til at skifte,
med mindre man vil have en mere "lækker brugerflade" og så i øvrigt vil jeg
da henvise til Microsofts egen reklamehjemmeside for produktet, hvor man
sammenligner produkterne W2k og ándre Windows-versioner -herunder XP Pro.

Men det er nok mere en smagssag om man foretrækker det ene eller det andet.
Jeg synes selv at XP pro et et godt og stabilt produkt, men jeg har også
W2k -og det finder jeg bestemet også godt, men nok en smule mere
"kedeligt" - men det er kun min etiske sans, der siger mig det - ikke noget,
jeg kan "dokumentere" som værende mere overlegent eller mindre end noget
andet.

Selv benytter jeg XP OG W2k - i flæng.

--
ahw

Fra : Thomassss

Dato : 25-02-03 00:29

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> wrote in message

> Selv benytter jeg XP OG W2k - i flæng.

Det samme her. Den mest fordelagtige forskel er efter min mening, at XP
lukker og starter langt hurtigere (især sidstnævnte), hvilke mange nok vil
synes er ganske rart. Dog har XP Pro/Home en lidt større tendens til at
blive ustabil iflg. mine egne erfaringer. Det kan dog have ændret sig i takt
med nye Service Packs osv. er blevet lavet.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-02-03 12:55

In dk.edb.system.ms-windows, Arne H. Wilstrup <ahw@ahw.dk> says...
> da henvise til Microsofts egen reklamehjemmeside for produktet, hvor man
> sammenligner produkterne W2k og ándre Windows-versioner -herunder XP Pro.

Flot, Arne. MS' reklamehjemmeside skal sælge XP, ikke 2000. Den kan ikke
bruges som uvildig dokumentation.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-02-03 12:53

In dk.edb.system.ms-windows, Lé freak <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> says...
> Nu er jeg en ivrig 2000 bruger og har vist nok kun hån tilovers for XP
> indtil fornylig. Hvad er mest stabil og hvorfor skulle jeg skifte til XP?

Er din 2000 ustabil, da?

Hvis du er tilfreds med 2000, så bliv ved det. Og hvis du har ældre
hardwarekomponenter til din PC, så bliv ved 2000. XP mangler ganske
enkelt support for meget perifært udstyr.