MS Windows
briani 27239
Stopfejl i sausb.sys under skift til dvale~
Fra : Benny Dein

Dato : 24-02-03 18:49

Hej

Når jeg sætter XP i dvale får jeg en Page_fault_in_nonpaged_area fejl i
sausb.sys.

Er der nogen der har nogen anelse om, hvad man kan gøre ved det?

Mvh. Benny

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 24-02-03 19:03

On Mon, 24 Feb 2003 18:48:33 +0100, "Benny Dein"
<bennyremove@thisdein.dk> wrote:

>sausb.sys

USB: Lexar Media Combo Digital Film Reader (USB). There is a problem
with the SAUSB.SYS file, apparently part of the Win98 SE driver set
for this device, retained during an upgrade to Win XP. Deleting the
file solved the problem. The newer version 4.3 SAUSB.SYS driver from
Lexar’s Web site works perfectly, and does not cause a shutdown
problem. (Tip from correspondent Eric Brown.) Though one correspondent
reported that the even newer version 4.5 driver (SAUSBI.SYS) also can
be used in Win XP , Lexar says this driver doesn’t work on XP. One
correspondent has confirmed that this matches his experience in trying
(unsuccessfully) to use 4.5 on both Widows 2000 and XP.

--

/Dan MOrtensen
Svar ikke pr. mail, da din mailserver vil blive blacklisted

Fra : Benny Dein

Dato : 24-02-03 21:47

Det var min PQI kortlæser, som ikke kunne håndere standby. Efter fjernelse
af sausb.sys ophørte fejlen (og min kortlæser funktionalitet ).

Fra : Madsen

Dato : 24-02-03 22:22

Benny Dein skrev:

> Det var min PQI kortlæser, som ikke kunne håndere standby. Efter
> fjernelse af sausb.sys ophørte fejlen (og min kortlæser
> funktionalitet ).

Jeg har en bekendt som har det samme problem med samme kortlæser og
WinXP, men hvorfor afinstallere sausb.sys? Kan du ikke bare vælge at
smide kortlæseren i når du skal bruge den og trække stikket ud når
du ikke længere har brug for den? Det er jo netop fordelen ved USB
at man kan koble enheder til og fra imens computeren kører og det er
vel ikke hele tiden du bruger kortlæseren alligevel?.

Når bare kortlæseren er trukket ud af USB-stikket når du stiller
computeren i Standby, så får du sikkert ikke fejlen.

Madsen.

Fra : Benny Dein

Dato : 25-02-03 18:02

Samme kortlæser er ikke god til at håndtere at det bliver sat i og taget ud.
Der mangler med andre ord en foruftig xp driver til den.

Fra : Madsen

Dato : 25-02-03 21:26

Benny Dein skrev:

> Samme kortlæser er ikke god til at håndtere at det bliver sat i og
> taget ud. Der mangler med andre ord en foruftig xp driver til den.

Det er der så vidt jeg ved ikke problemer med hos kammeraten og han
kører med den driver som fulgte med til kortlæseren som han købte i
Bilka for et års tid siden.

Madsen.