MS Windows
briani 27239
Hvad sker der med min nye pc??
Fra : Mark

Dato : 24-02-03 16:59

Hej

Har samlet en helt ny pc med:

MSI 648max bundkort
2,4 ghz p4
512ddr pc 2700 kingston
80gb seagate
geforce 4 ti 4200 palit
liteon dvd
casecom kabinet

Men det går ikke skide godt med at installere windows.

Den kommer og siger når den er ved at kopiere installere installitions
filerne at der er problemer med noget kernel og ntfs.

Jeg har prøvet både med win 2000 og win xp.

Jeg har prøvet at skifte grafikort med at asus gf4 mx

Jeg har prøvet at skifte ramne, med mine egne v-data pc2100 512ddr ram.
Her er det sjældent den overhovedet når videre end start skærmen hvor den
skriver MSI link to future.

Har prøvet at resette bios, hjælper heller ikke.

Den siger iøvrigt CMOS battery low, men det er kun efter bios reset.

Hvad er der galt??

Nogen der kan hjælpe, jeg har virkelig brug for hjælp......

Jeg kan ikke teste cpuen med en anden da jeg ellers køre amd.

Temperaturen ligger heller ikke på meget så meget.

Mvh
Mark

Fra : Mark

Dato : 24-02-03 17:15

> Jeg har prøvet at skifte ramne, med mine egne v-data pc2100 512ddr ram.
> Her er det sjældent den overhovedet når videre end start skærmen hvor den
> skriver MSI link to future.

Der sidder sådan en lille plade foran en pci port som følger med bundkort
hvor der er fire dioeder i til at fortæller om der er noget galt.
Den siger intializing floppy drive controller.
-This will install floppy drive and controller.

Den gør det kun hvis mine ram sidder i.
Den gør der også selvom jeg piller floppy fra.

Lidt mere info omkring fejl meddelse:
den hedder ntoskrnl.exe.

Mvh
Mark

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-02-03 10:30

<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;314477>

> ***STOP: 0x0000050
> (0xd1254092,0x0000001,0xbfd2010e,0x00000000)
> PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
>
> *** Adress BFD2010E base at BFD1A000,
> Datestamp 3837ed3 - ntfs.sys

<http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prod
technol/winxppro/reskit/prmd_stp_ccgm.asp>

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Thomas

Dato : 24-02-03 18:16

"Mark" <mark-lap@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er der galt??
>
> Nogen der kan hjælpe, jeg har virkelig brug for hjælp......

Prøv at sætte din IDE hastighed ned i BIOS.... det kan være det hjæper.. det
gjorde det for mig da jeg havde et problem der er en smule som dit.
Du kan også prøve at installere med FAT32 istedet for NTFS, da FAT32 ikke er
så følsomt overfor fejl.

Prøv at sænke din ramhastighed ( et skud i tågen ).
Sæt din Bios til Fail Safe indstillinger.

Fjern al unødvendig hardware.

prøv disse ting og se om det ikke hjælper..

Og forresten.. En mere præcis fejlbeskrivelse vil være god. skriv evt.
direkte af fra skærmen.

venligst

Thomas

Fra : Mark

Dato : 24-02-03 19:12

> Og forresten.. En mere præcis fejlbeskrivelse vil være god. skriv evt.
> direkte af fra skærmen.

ok, har prøvet det hele (-fat32)

Kommer med en bedre forkalring af fejl meddelse her:
"
***STOP: 0x0000050 (0xd1254092,0x0000001,0xbfd2010e,0x00000000)
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

*** Adress BFD2010E base at BFD1A000, Datestamp 3837ed3 - ntfs.sys

Hvis det er første gang, du ser denne bla bla bla"

Det veksler lidt mellem ntfs.sys og den anden exe der.

Mvh
Mark

Fra : CS

Dato : 24-02-03 19:50

> Kommer med en bedre forkalring af fejl meddelse her:
> "
> ***STOP: 0x0000050 (0xd1254092,0x0000001,0xbfd2010e,0x00000000)
> PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Hej den fejlmelding oplevede jeg også med mit MSI KT3 Ultra kort. Her var
fejlen en fejlmonteret køler (Temperaturen lå på 50 grader)

Hvad er din temperatur?

Prøv evt. at sætte fsb en smule ned

- CS

Fra : Mark

Dato : 24-02-03 20:06

"CS" <cs@sleDELETEepy.dk> skrev i en meddelelse

> Hej den fejlmelding oplevede jeg også med mit MSI KT3 Ultra kort. Her var
> fejlen en fejlmonteret køler (Temperaturen lå på 50 grader)
>
> Hvad er din temperatur?

Den ligger mellem 32-36 grader i cpu, systemet lidt mindre.

Fra : CS

Dato : 24-02-03 22:25

> "CS" <cs@sleDELETEepy.dk> skrev i en meddelelse

> Den ligger mellem 32-36 grader i cpu, systemet lidt mindre.

Tror ikk fejlen der hos dig så!

- CS

Fra : Claus Rømer

Dato : 24-02-03 19:50

Hej Mark.
Det lyder som om at der er en fejl på din harddisk.
Jeg har kigget på technet og fundet denne artikel.
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechn
ol/winxppro/reskit/prkd_tro_vfxu.asp
Du kan prøve at læse den, der er nogle links til troubleshooting.

Claus

Fra : MaRk

Dato : 26-02-03 18:11

Fejl rettet tror jeg.
Det hjalp at rode ved fsb, virkede faktisk først ordenligt da den blev
overclocket (det var et uheld)