MS Windows
briani 27239
Hurtig opstart på winXP
Fra : Nils Boesgaard

Dato : 24-02-03 15:48

Hej derude.
Hvordan er det nu man kan få computeren i xp til at starte hurtigt op.
Jeg ved det er noget med reg. databasen at gøre.
MVH
Nils

Fra : Sune Storgaard

Dato : 24-02-03 17:10

Nils Boesgaard 's insignificant opinion was stated in:
3e5a3088$0$52114$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> [...]
> Hvordan er det nu man kan få computeren i xp til at starte hurtigt op.
> Jeg ved det er noget med reg. databasen at gøre.

Der er mig bekendt ikke indsat et wait() loop blot for at gøre den
langsommere.. .

Bootvis kan hjælpe dig med at se hvilke processer der tage hvor lang tid
under boot, og samtidigt defragmentere og flytte filerne så de passer bedst
ind i boot sekvensen.
http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/default.asp

Man kan også hygge fuske lidt med at fjerne opstartsbillede, og se efter om
man har unødige services kørende(generel en god ting !) og små programmer
du ikke bruger aligevel.

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Nils Boesgaard

Dato : 24-02-03 21:08

Hej der er ikke helt rigtigt . For et par måneder siden læste netop om dette
problem. Men ak jeg har desværre smidt papiret ud. Det kan gå meget stærkt
ca. 5 sek.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-02-03 22:33

Det var sikkert omkring den 1. April du læste dette.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-02-03 12:07

Nils Boesgaard wrote:
> Hvordan er det nu man kan få computeren i xp til at
> starte hurtigt op.
> Jeg ved det er noget med reg. databasen at gøre.

Jeg har også en længere artikel omkring nedlukning
og den berører regedit, måske det er denne du
blander sammen?
<http://support.microsoft.com/?kbid=314834>

Bruger du Nvidia grafikkort, så kan dette hjælpe med at
lukke hurtigere ned:
Gå ind i "Run" i "Start menuen" og skriv "services.msc /s".
Så åbner der sig et vindue hvor du skal finde:
"NVidia Driver Helper Service".
Højreklik på den og vælg "Stop".
Højreklik igen på den og vælg "Properties".
Ved "Startup Type" vælg "Manual" og klik "Ok".

Så skulle lukketiden gerne være ca. halveret.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Nils Boesgaard

Dato : 25-02-03 17:45

Hurtig opstart i windows xp-pro.
Nu har jeg fundet nøglen.
HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Desktop
Værdien hedder MenuShowDelay
Den er oprindelig 400, prøv med 100 så skal du se.

Nils.

Fra : Madsen

Dato : 25-02-03 17:52

Nils Boesgaard skrev:

> Værdien hedder MenuShowDelay
> Den er oprindelig 400, prøv med 100 så skal du se.

Det har ikke noget med selve opstarten at gøre. MenuShowDelay
bestemmer hvor hurtigt f.eks. Programmer i Start-menuen skal folde
sig ud når du klikker på den. Hvis MenuShowDelay står til 0 så
folder den sig ud med det samme. Hvis den står til 400 så går der
lige et lille stykke tid.

Madsen.

Fra : Nils Boesgaard

Dato : 25-02-03 20:37

Godt ord igen Madsen.
Men prøv at tag et stopur og tag så tid på hvor længe computeren er om at
starte op med værdien 400 i forhold til eks. 0. Det er det jeg kalder
hurtigere opstart.
Nils

Fra : Madsen

Dato : 25-02-03 21:26

Nils Boesgaard skrev:

> Men prøv at tag et stopur og tag så tid på hvor længe computeren
> er om at starte op med værdien 400 i forhold til eks. 0. Det er
> det jeg kalder hurtigere opstart.

Absolut ingen forskel her hvad opstarten angår og jeg har kendt
indstillingen siden Win95 og har også benyttet den lige siden.
Det er for øvrigt en indstilling du kan justere på med TweakUI.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/tweakui/menu_speed.png>
Bemærk TweakUI's beskrivelse af funktionen.

Madsen.