MS Windows
briani 27239
Cursor med eget liv.
Fra : AN

Dato : 24-02-03 14:23

Hej

Nogen der har en go idé til hvad der er galt og til hvordan jeg afhjælper
problemet?

Det drejer sig om min curser. En gang hver 5-10ende minut hopper cursoren
til et af hjørnerne på min skærm. Der sker ikke andet, og jeg kan umidelbart
efter køre normalt med musen.

Jeg har win2000 og bruger Cordless Optical MouseMan. Har scannet min hd for
virus med Norton, prøvedet at reconnecte mus med den enhed, der er
tilsluttet pc'en og jeg har installeret nyeste driver til musen på
logitech.com. Men lige lidt hjælper det. Hvad kab jeg gøre?

Mvh.
Anders

Fra : Madsen

Dato : 24-02-03 14:35

AN skrev:

> Det drejer sig om min curser. En gang hver 5-10ende minut hopper
> cursoren til et af hjørnerne på min skærm. Der sker ikke andet, og
> jeg kan umidelbart efter køre normalt med musen.

Og du er sikker på at det her SmartFlyt i musedriveren er slået fra?

Madsen.

Fra : AN

Dato : 24-02-03 14:45

"Madsen" wrote in message

> Og du er sikker på at det her SmartFlyt i musedriveren er slået fra?

Er det den der funktion, der gør at musen automatisk hopper til en OK-boks?
Ja, det er jeg sikker på er slået fra.

Mvh.
Anders

Fra : Madsen

Dato : 24-02-03 14:54

AN skrev:

> Er det den der funktion, der gør at musen automatisk hopper til en
> OK-boks?

Ja, men det kan også resultere i andre ubehageligheder har jeg
tidligere erfaret.

> Ja, det er jeg sikker på er slået fra.

Ok. Så er jeg blank. Har selv kørt med en sådan mus engang på
Win2000 og det kørte fint. Dog opdagede jeg at markøren godt kunne
tage nogle underlige spring hvis underlaget ikke var egnet til den.

Madsen.

Fra : AN

Dato : 25-02-03 12:39

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message :

> Ok. Så er jeg blank. Har selv kørt med en sådan mus engang på
> Win2000 og det kørte fint. Dog opdagede jeg at markøren godt kunne
> tage nogle underlige spring hvis underlaget ikke var egnet til den.

Tak for hjælpen. Mussemåtten røg over venstre skulder, så nu kører jeg på
bordpladen. Har ikke haft problemer siden

Mvh.
Anders

Fra : Madsen

Dato : 25-02-03 13:39

AN skrev:

> Tak for hjælpen. Mussemåtten røg over venstre skulder, så nu kører
> jeg på bordpladen. Har ikke haft problemer siden

Ok. Så er det underlaget som jeg også kæmpede med i starten.
Ifølge rekvalmen fra Logitech så burde man kunne køre direkte på
bordpladen med en sådan mus, men min bordplade er melamin-belagt
spånplade og den melamin er ikke 100 % jævn, hvilket resulterer
i at markøren går helt amok i perioder. Det løste jeg med min gamle
Cordless Optical MouseMan ved at købe et hvidt skriveunderlag ved en
boghandler og da det var slidt ned købte jeg en fUnc-måtte, hvilket
jeg endnu ikke har fortrudt, selvom den var ret pebret i pris.
Til min nye Logitech MX-700 er den fUnc-måtte intet mindre end
fremragende.

Madsen.