MS Windows
briani 27239
Reparationsinstallation af Win 2000?
Fra : Thomas

Dato : 24-02-03 10:23

Hej NG

Jeg ville høre om man kan lave en reparationsinstallation af win 2000 på
sammen måde som man kan i XP.

Problemet er nemlig at jeg har en Thinkpad A21e, som går med 5 - 10 min.
mellemrum, hvor computeren genstarter. Jeg syntes, at jeg lige når at se en
blå skærm, hvor der står noget med hvid skrift, før den genstarter og
mistænker derfor Win 2000!

Der er dog også problemer med batteriet, som er blevet mishandlet i 2 år
(aldrig helt afladt og sidder næste kun i elnettet). Det holder kun 5-10
min. uden strømforsyningen. Måske ligger problemet der? Det sjove er at
problemet med pludselig genstart også kommer når strømforsyningen er
tilsluttet???

--
Håber nogen har et svar
Med Venlig Hilsen

Fra : Martin Wiboe

Dato : 24-02-03 17:32

Nu har jeg ikke XP, men du kan vælge at reparere W2K ved at boote fra cden.
Ellers så slå Auto genstart fra ved at gå ind i denne comps egenskaber,
under avanceret vælg Start og genoprettelse, og uncheck Automatisk genstart.
Så skriv igen med fejlbeskeden.

Fra : Marek

Dato : 24-02-03 20:20

Hej,

Ja, man kan i Win 2000 gå til: START - PROGRAMMER - TILBEHØR -
SYSTEMVÆRKTØJER - SIKKERHEDSKOPIERING og vælge Reparationsdiskette.

Det der med blå skærm og meddelse som ikke kan læses, fordi den forsvinder
meget hurtig var sket for mig ikke sålænge siden. Den gang stod der at
"Registreringdatabase filen er beskadiget eller mangler" og skal findes
repareres eller kontaktes med fagfolk. Filen va
WINNT-SYSTEM32-CONFIG-Software. Jeg har udskiftet filen med en anden fra
anden Win har startet men alt sofware skulle geninstaleres. Så jag har
installeret ny win.

Hilsen

Marek

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-02-03 23:01

"Marek" <marek@webspeed.dk> skrev :

Hej Marek

Vil du ikke være rar at bruge standarden Re: i dine svar i stedet
for Sv: som du bruger nu.

Under indtillinger => send => sæt OE til altid at bruge engelske
brevhoveder.

Fra : Marek

Dato : 25-02-03 00:52

Hej Knud,

Det skal jeg nok i fremtiden.
Var ikke opmærksom på det.

Marek

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-02-03 01:14

"Marek" <marek@webspeed.dk> skrev :

>Det skal jeg nok i fremtiden.

Tak.

Mest for din egen skyld, et par enkelte newsservere, bl.a.
Sunsite som benyttes af mange filtrerer nemlig den slags indlæg
fra.

Og andre har sat der newsreader op til at filtrere Sv: fra.

Der er jo ikke så meget ved at sende et svar, hvis ikke den, der
kan/skal bruge svaret ikke kan se det.