MS Windows
briani 27239
Computeren crasher..hjææælp
Fra : Michaelbs

Dato : 23-02-03 12:07

Der sker ofte det for mig, at computeren går ned når jeg arbejder med Ram
krævende ting...for tiden photoshop, når jeg beder om bestemte ting i
photoshop, der er Ramkrævende, så enten fryser den og er uden kontakt, den
slukker og genstarter uden varsel, eller jeg får en blå¨skærm hvor der står
noget med:
der er opstået alvorlige fejl og windows må lukke for ikke at beskadige
computeren og bla bla bla...og så står der nederst noget teknik: fejl: ***
stop 0 x 0000007F 0x 0000008 0x00000000 eller sådan noget lignende, som jeg
ikke fatter en lyd af...
Det kan ikke være Ram mangel, da jeg har 369 ledige Mb og billedet jeg
arbejder med fylder 2mb

Er det Windows?? er det hardwarefejl..ram?? skal jeg formatere og
geninstallere???

kan nogen hjælpe, da jeg ikke ved hvad jeg skal stille op...

(jeg har naturligvis af- og geninstalleret photoshop et utal af gange uden
at det hjalp)

mit system er:
jeg har windows xp pro
amd 1.4 thunderbird
Ecs k7s5a
512mb DDR ram
40Gb Ibm Hd
scanner, brænder mm

mvh Michael

Fra : Pico

Dato : 23-02-03 16:52

Michaelbs wrote:
> [...]
>
> kan nogen hjælpe, da jeg ikke ved hvad jeg skal stille op...
>
> (jeg har naturligvis af- og geninstalleret photoshop et utal af gange

Jeg køre med en lidt svagere CPU end dig, samme mængde/type ram og
har aldrig problemer. Jeg ville nok være mistænksom over mit ram, det
har muligvis et brist når du arbejder hårdt.
Prøv at kør en ram test. Søg på nettet efter f.eks. RamTester eller noget
tilsvarende.
Pico

Fra : Salva

Dato : 27-02-03 23:37

"Michaelbs" <michaelschou@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Der sker ofte det for mig, at computeren går ned når jeg arbejder med Ram
> krævende ting...for tiden photoshop, når jeg beder om bestemte ting i

Det lyder til at det måske er din ram klods der er fejl på. Har du mulighed
for at prøve en anden klods?

-salva