MS Windows
briani 27239
Russisk tekst i windows
Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 23-02-03 11:58

Hej!

Hvordan får jeg lavet så jeg kan f.eks åbne et russisk/ukrainsk dokument i
windows. Når jeg gør det nu får jeg bare en masse firkanter.
Jeg har hørt noget om IME men der er der kun til korea/Kina/Japan.

Mvh Søren C

Fra : Thomassss

Dato : 23-02-03 12:45

"Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> wrote in message
> [...]
> windows. Når jeg gør det nu får jeg bare en masse firkanter.
> Jeg har hørt noget om IME men der er der kun til korea/Kina/Japan.

Har du prøvet Windows update? Der plejer gerne at ligge "downloadable"
sprogunderstøttelse til rusisk, kinetisk osv?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 23-02-03 13:29

"Thomassss"
<fsd@asfdfdsaertretrewtretsdfasafddsfafdsasdfafdsafdsafdsafdsal.com> skrev i
en meddelelse news:b3ac3j$5h9$1@sunsite.dk...

> Har du prøvet Windows update? Der plejer gerne at ligge "downloadable"
> sprogunderstøttelse til rusisk, kinetisk osv?

"kinetisk"??? hvad er det for et sprog? )
--
ahw

Fra : Jens Petersen

Dato : 23-02-03 14:47

On Sun, 23 Feb 2003 13:28:56 +0100, "Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk>
wrote:

>"kinetisk"??? hvad er det for et sprog? )

Det er et sprog i bevægelse.

http://www1999215.thinkquest.dk/teori/arb_ener/ekin.html

--
Jens

Message contents may settle during downloading.

Fra : Jihan

Dato : 23-02-03 14:57

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> wrote in message

> "Thomassss"
> <fsd@asfdfdsaertretrewtretsdfasafddsfafdsasdfafdsafdsafdsafdsal.com> skrev
> en meddelelse news:b3ac3j$5h9$1@sunsite.dk...

> "kinetisk"??? hvad er det for et sprog? )

LOL

Fra : Thomassss

Dato : 23-02-03 16:16

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> wrote in message

> "kinetisk"??? hvad er det for et sprog? )

Godt spørgsmål. Jeg ved det ikke

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 23-02-03 15:13

> [...]
>
> Har du prøvet Windows update? Der plejer gerne at ligge "downloadable"
> sprogunderstøttelse til rusisk, kinetisk osv?

Du kunne vel ikke give et link? Jeg kan simpelthen ikke finde det!

Mvh Søren C

Fra : Leo.E

Dato : 23-02-03 15:54

"Thomassss" <fsd@asfdfdsaertretrewtretsdfasafddsfafdsasdfafdsafdsafdsafdsal.com> wrote in message news:<b3ac3j$5h9$1@sunsite.dk>...
> "Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> wrote in message

> Har du prøvet Windows update? Der plejer gerne at ligge "downloadable"
> sprogunderstøttelse til rusisk, kinetisk osv?

Har du prøvet: kontrolpanel-internationale indstillinger-sprog?
Hilsen: Leo

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 23-02-03 20:13

"Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet: kontrolpanel-internationale indstillinger-sprog?

Hej!

Jeg har kigget lidt på det men når jeg vælger at installere suplerende
understøttelse af sprog spørger Win efter en fil: ftlx041e.dll og skriver
jeg skal ilægge min WinXp pro cd. Men denne fil findes simpelthen ikke på
min cd... hmm
Hva gør jeg så?

Mvh Søren C

Fra : Leo.E

Dato : 24-02-03 18:35

"Søren Christensen \(4200\)" <master.clio@12move.dk> wrote in message news:<m396a.93616$Hl6.9023638@news010.worldonline.dk>...
> [...]
> jeg skal ilægge min WinXp pro cd. Men denne fil findes simpelthen ikke på

Hej
Uden at være påståelig, så er filen der faktisk, hvis du kigger i
mappen der hedder 1386 så er den der.

Hilsen: Leo

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 24-02-03 18:45

> Hej
> Uden at være påståelig, så er filen der faktisk, hvis du kigger i
> mappen der hedder 1386 så er den der.

Hej!

Du har ret og jeg har installeret pakken. Men når den er installeret har jeg
ikke længere dansk tastatur! :(
Og der kommer en masse spændende tegn i mit windows ved forskellige
aplikationer. Især på Jubiichat.
Jeg var nødt til at køre en gendannelse... Hva er der gået galt?

Mvh Søren C

Fra : Leo.E

Dato : 25-02-03 09:53

"Søren Christensen \(4200\)" <master.clio@12move.dk> wrote in message news:<XSs6a.94334$Hl6.9122014@news010.worldonline.dk>...
> [...]
> aplikationer. Især på Jubiichat.
> Jeg var nødt til at køre en gendannelse... Hva er der gået galt?

Hvem siger at det er kedeligt at arbejde med computere!!!
anyway, prøv de internationale indstillinger igen og vælg fanen -
avanceret og sprogversionen til ikke unicode, måske det virker.
Hilsen :leo

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-02-03 17:35

On Sun, 23 Feb 2003 11:58:22 +0100, "Søren Christensen \(4200\)"
<master.clio@12move.dk> wrote:

> [...]
>windows. Når jeg gør det nu får jeg bare en masse firkanter.
>Jeg har hørt noget om IME men der er der kun til korea/Kina/Japan.
Hvad operativsystem har du ?
Kan man antage at der er tale om et MS word dokument ?
Eller er der tale om visning i internet explorer ?

For at kunne se bogstaverne korrekt skal du vide hvilken font de er
skrevet med. Denne/de fonte skal du så have på din maskine.

Det nemmeste er at bruge en Russisk windows med en Russisk office.
/Hans