MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
firewall i W2000?
Fra : ps

Dato : 22-02-03 22:12

Jeg har 2 pcèr forbundet i netværk, og begge er på nettet. Ingen problemer
med XP`en, men den med W2000 er ret restriktiv med hensyn til adgang til
nettet af en eller anden grund.
Jeg har ingen firewall installeret, og sat diverse sikkerhedsniveauer til
lav for at sikre, at de ikke er stopklodsen.
Men alligevel er der mange sider, som ikke kan vises.
Findes der en firewall indbygget i W2000, som i XP, som jeg bare ikke har
opdaget? Eller hvad kan problemet ellers være?
P.sørensen

--
m.v.h.

Fra : Leony

Dato : 22-02-03 23:50

"ps" <pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har 2 pcèr forbundet i netværk, og begge er på nettet. Ingen
> problemer med XP`en, men den med W2000 er ret restriktiv med hensyn
> til adgang til nettet af en eller anden grund.

Er de forbundet via router, ICS eller noget 3.

> Jeg har ingen firewall installeret, og sat diverse sikkerhedsniveauer
> til lav for at sikre, at de ikke er stopklodsen.
> Men alligevel er der mange sider, som ikke kan vises.

Hvilken browser?

> Findes der en firewall indbygget i W2000, som i XP, som jeg bare ikke
> har opdaget?

Nej.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : ps

Dato : 23-02-03 00:31

> Er de forbundet via router, ICS eller noget 3.

De er forbundet med det blå krydskabel. Netværkskort i hver pc. Og derudover
yderligere et netværkskort til internettet.

> Hvilken browser?
IE 6.0

Fra : Leony

Dato : 23-02-03 03:25

> De er forbundet med det blå krydskabel. Netværkskort i hver pc. Og
> derudover yderligere et netværkskort til internettet.

Mit gæt er at årsagen til problemerne skal findes i denne opstilling,
men jeg kan vist desværre ikke komme tættere end det lige pt.
Er 2000'eren den maskine uden det yderligere netkort til internettet.

Fra : ps

Dato : 23-02-03 09:56

> Er 2000'eren den maskine uden det yderligere netkort til internettet.

Øh..ikke forstået..?!
Men som sagt - 2 netkort i hver maskine, et til adsl, et til netværket.
Ingen problemer med fildeling og lign. - der er altså "hul igennem".
Er det sandsynligt, at en router vil løse problemet? (Jeg tror det var Aldi,
der havde en sådan til 4-500 kr. i sidste uge)
P.sørensen

Fra : Leony

Dato : 24-02-03 11:55

> Øh..ikke forstået..?!
> Men som sagt - 2 netkort i hver maskine, et til adsl, et til
> netværket. Ingen problemer med fildeling og lign. - der er altså "hul
> igennem".

Troede at du havde et netkort i hver maskine, Derudover var der en af
maskinerne der havde et netkort beregnet til internet. En af maskinerne
gik så på nettet via Internet Connection Sharing (ICS).

> Er det sandsynligt, at en router vil løse problemet? (Jeg tror det var
Aldi,
> der havde en sådan til 4-500 kr. i sidste uge)

Det kommer an på hvad fejlen er, men jeg tror det ikke. Da du selv
skriver at nettet kører fint nok, bare ikke via browseren.
Måske skal du lede i konfigurationen. Johnny's forslag kunne være en
mulighed.

Fra : ps

Dato : 24-02-03 14:09

> Troede at du havde et netkort i hver maskine,
Der er 2 netkort i hver maskine. Et af kortene i hver maskine går til
internettet, det andet går til den anden maskine med krydskabel.
P.sørensen

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 23-02-03 10:23

> [...]
ikke har
> opdaget? Eller hvad kan problemet ellers være?

Hej
Det kan være lmhosts filen, eller DNS cache. Søg efter lmhosts,
check om der er nogle aktive linier (uden # foran). DNS cacheen kan
tømmes fra Kommandoprompt med: ipconfig /flushdns
Der findes ikke en decideret firewall - men der er tcp/ip filter.
Det kan dog næppe være årsagen - du finder indstillingerne for
tcp/ip filter i Avanceret under Egenskaber for tcp/ip protokollen.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : ps

Dato : 24-02-03 14:07

> Det kan være lmhosts filen, eller DNS cache. Søg efter lmhosts,

Der kommer intet resultat ud af en søgning efter imhosts, hverken i windows
søgemaskine, eller i reg.databasen.
??

> check om der er nogle aktive linier (uden # foran). DNS cacheen kan
> tømmes fra Kommandoprompt med: ipconfig /flushdns

Hvis jeg vælger "run" og så "ipconfig", så blinker dèt vindue, som skulle
komme frem, momentant, men vil ikke blive fremme på skærmen, så dèr kan jeg
heller ikke rigtig komme videre..?!

P.Sørensen

Fra : Snuden

Dato : 24-02-03 21:47

On Mon, 24 Feb 2003 14:07:10 +0100, "ps" <pbs@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>komme frem, momentant, men vil ikke blive fremme på skærmen, så dèr kan jeg

Det er fordi kommandoboksen lukker så snart kommandoen er udført. Prøv
i stedet Start => Run => indtast "cmd" (uden gåseøjne) => OK =>
indtast kommandoen i den kommandoboks der fremkommer. Den kan lukkes
igen med kommandoen EXIT

--
Snuden

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 24-02-03 22:26

> Der kommer intet resultat ud af en søgning efter imhosts, hverken
i windows
> søgemaskine, eller i reg.databasen.
> ??
>
> P.Sørensen

Når du søger efter systemfiler, så husk at vælge søgning efter
skjulte- og systemfiler. Stien er:
Winnt\system32\drivers\etc\lmhosts.sam