MS Windows
briani 27239
win 98-2 wil ikke lukke helt ned..
Fra : Petersen_Michael

Dato : 21-02-03 20:54

Hejsa

jeg har lige ghostet en win95osr2 installation
fra en skumpaq over på en sprit ny "Logic PC" - en PRCdata pre samlet..

det gik sådan set meget godt, der efter smed jeg en win98-2
opgraderings CD i, og "lagde den oven på"

det gik sådan set også meget godt

PCen tror tildels at den er en skumpaq (det er bare ærgerligt)

det eneste problem, og det er sådan set skidt nok, er at
windows vil ikke lukke helt ned..

jeg kommer kun til skærmbiledet med teksten "du kan nu slukke din PC"
eller noget lign.

eneste måde at slå den ihjæl på er at holde powerknappen inde i 10sec.

jeg har tidligere haft samme problem på en XP installation, men kan ikke
huske hvad løsningen var..
ej heller om det er OS, eller HW / BIOS relateret..

jeg har slået alt power management fra i BIOS..
det er en AMI BIOS, der ikke efterlader muligheder for at definerer
power off..

what to do?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Martin Wiboe

Dato : 22-02-03 10:09

> [...]
> det gik sådan set meget godt, der efter smed jeg en win98-2
> opgraderings CD i, og "lagde den oven på"
Kan man ikke installere opgraderingen på en tom pc? Generelt er det ikke en
god ide at skrive oven på styresystemer......

> PCen tror tildels at den er en skumpaq (det er bare ærgerligt)
>
> det eneste problem, og det er sådan set skidt nok, er at
> windows vil ikke lukke helt ned..

Det har sikkert noget at gøre med at den tror den er en skumpaq. Som sagt,
ville jeg tage en backup af dokumenter mv. og så lægge w98 på fra starten.

> [...]
> jeg har slået alt power management fra i BIOS..
> det er en AMI BIOS, der ikke efterlader muligheder for at definerer

Jeg tror da at power management netop skal være på... Men formater, læg w98
på fra ny. Det hjælper sikkert!

Martin

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 22-02-03 11:55

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk>
skrev i en meddelelse news:b3603v$ssa$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> PCen tror tildels at den er en skumpaq (det er bare ærgerligt)
>
> det eneste problem, og det er sådan set skidt nok, er at

[snip]
> what to do?
>
> --
> Med venlig hilsen Michael Petersen
> residernde i Nyborg
> fjern dyret i min @dresse ved privat post
> http://www.petersensweb.dk

Hej
Prøv at checke i Strømstyring. Jeg tror nu fejlen opstår grundet det
rod der er i Windows' hardwareinformation. Du bør gå til
Enhedshåndteringen og fjerne alt hvor der er anmærkinger udfor. Søg
efter drvdata.bin og drvidx.bin - omdøb dem (f.eks. bin til old).
Genstart computeren og Windows vil geninstallerer hardwaren.
Det er en hård kur, men den vil fjerne oplysninger om hardware fra
din Compaq.
En tur omkring Tilføj/fjern programmer for at fjerne software fra
Compaq, og måske også andre programmer der går dybt i systemet (AV,
brænder o.l.) vil heller ikke være af vejen.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 22-02-03 16:58

"Johnny Nielsen" <johnny@wintip.dk> skrev i en meddelelse

Hej Johnny

> Prøv at checke i Strømstyring.

i winbøvls?

>Jeg tror nu fejlen opstår grundet det
> rod der er i Windows' hardwareinformation. Du bør gå til
> Enhedshåndteringen og fjerne alt hvor der er anmærkinger udfor.

der er ingen, gentager ingen anmerkninger i enhedshåndteringen..
enhedshåndteringen viser et fejlfrit system..

> efter drvdata.bin og drvidx.bin - omdøb dem (f.eks. bin til old).
> Genstart computeren og Windows vil geninstallerer hardwaren.
> Det er en hård kur, men den vil fjerne oplysninger om hardware fra

windows 98 har detekteret al HW korrekt..

eneste rest efter skumpaqen er at den tror der er tilsluttet
en skumpaq monitor, samt at ved:
enhedshåndtering - generelt står der skumpaq
al HW ser ud til at være på plads..

> din Compaq.
> En tur omkring Tilføj/fjern programmer for at fjerne software fra
> Compaq, og måske også andre programmer der går dybt i systemet (AV,
> brænder o.l.) vil heller ikke være af vejen.

der var nu ikke så meget udstyr i skumpaqen, og den har fattet at der er
kommet
nyt GFX, og lydkort til.

Fra : Kim Hansen

Dato : 22-02-03 17:33

   Hej

Jeg har et shutdown fix som jeg kan smide i dk.binaer.
Hvis du vil prøve det.

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Petersen_Michael

Dato : 22-02-03 17:56

"Kim Hansen" <ksh@postzone.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Jeg har et shutdown fix som jeg kan smide i dk.binaer.
> Hvis du vil prøve det.

tak for tilbudet

jeg har, i mellemtiden fået løst problemet

BIOS > "ACPI Aware OS" Yes
derfor kan man godt disable alt det der power down power saving fis
samt wake on what ever..

så virker powerknappen, som den skal

og resten af systemet er stabilt, selv om der er Ghostet fra en
skumpaq