MS Windows
briani 27239
XP spontane genstarter
Fra : Thïngmand

Dato : 21-02-03 08:00

Min XP er begyndt at genstarte når jeg prøver at gå på nettet - jeg kan godt
sende og modtage mails, men hvis jeg åbner IE eller prøver at sende den
fejlrapport den kommer med efter genstart, sker det igen. Det er dog også
sket uden at jeg har åbnet browseren.

Jeg har prøvet at formatere den partion windows lå på og installere XP på ny
og da virkede det i en halv dag uden problemer - men så kom det igen

Starter jeg i fejlsikret tilstand, går den ikke ned.

Min fejllog siger flg. og det må vel næsten være harddisken den er gal med.
Men er HD færdig eller skal den bare total omformateres eller hvad kan jeg
gøre?

Hændelsestype: Fejl
Hændelseskilde: atapi
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 5
Dato: 21-02-2003
Klokkeslæt: 07:47:54
Bruger: Ikke tilgængelig
Computer: MTH
Beskrivelse:
Der blev opdaget en paritetsfejl på \Device\Ide\IdePort0.

---------------------------------------

Hændelsestype: Fejl
Hændelseskilde: Disk
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 11
Dato: 21-02-2003
Klokkeslæt: 07:47:54
Bruger: Ikke tilgængelig
Computer: MTH
Beskrivelse:
Driveren detekterede en controllerfejl på \Device\Harddisk0\D.

Fra : Leony

Dato : 21-02-03 10:16

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse

> Min XP er begyndt at genstarte når jeg prøver at gå på nettet

Prøv at sætte maskinen til ikke at genstarte automatisk ved fejl, så
skulle der gerne komme en blå skærm med en fejlmelding, denne kan så
bruges til fejlsøgning/retning.
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> System -> fanebladet
Avanceret -> tryk på Indstillinger i Start og genoprettelse -> fjern
hakket i Genstart automatisk.

På denne side kan du se en del af de fejl som Windows kan give + en evt
løsning(er):
http://www.aumha.org/kbestop.htm
Ellers er du velkommen til at spørge.

> Starter jeg i fejlsikret tilstand, går den ikke ned.

Kunne måske pege på en driverfejl.

> Min fejllog siger flg. og det må vel næsten være harddisken den er
> gal med. Men er HD færdig eller skal den bare total omformateres
> eller hvad kan jeg gøre?

Ville nok starte med at checke om kablet sad løst.
Derefter var det måske en ide at prøve en geninstallering af driveren
til IDE controlleren.
Til slut ville jeg prøve at køre en scandisk (eller downloade
diagnosticeringsværktøj fra min harddiskproducents hjemmeside).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Thïngmand

Dato : 21-02-03 11:20

Efter lidt google søgning er jeg kommet frem til at det vist var VIA 4in1
driver jeg ikke skulle have installeret - jeg har nu prøvet at geninstallere
Windows og ser om det hjælper _ikke_ at installere denne. IDE kablerne blev
også lige tjekket...