MS Windows
briani 27239
mangler sym_hi.sys ??
Fra : HL

Dato : 20-02-03 18:58

Jeg vil installere en XP PRO på min gamle p200 (bare lige for at prøve den
version inden den skal på min 1G4HZ maskine).
Jeg booter fra skiven , og den går igang med at indlæse forskellige filer.
Pludselig siger den at sym_hi.sys er beskadiget og at installationen
afsluttes ?????

Hvad er der galt ????????

Fra : Peter

Dato : 20-02-03 23:24

"HL" <hl@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg booter fra skiven , og den går igang med at indlæse forskellige filer.
> Pludselig siger den at sym_hi.sys er beskadiget og at installationen

Der er mange steder at den kan gå galt i DOS - som regel sker der under
kopieringen af filerne. Heldigvis findes der også mange måder at installere
XP på. Nogle gange kan du være uheldig og støde på en computer hvor XP
virkelig næsten skal tvinges ind på og timersarbejde kan være løsningen -
men hold ud =)

Det du som hovedregl skal starte med er at tage udgangspunkt i at XP's DOS
installation er baseret på lort. Dvs. at du skal lave så meget af
installationen i GUI-interface - må jeg foreslå Windows 95.
Windows 95 tager på min 350 MHz. præcis 14 minutter at installere hvorefter
jeg har en GUI og et system der fungere og kan kopiere XP-filerne hurtigere
og bedre. Tag din ÆgsPhe Cd - vælg New Installation og brug optionsen 'Copy
all files to harddrive' (whatsoever) under menuen 'Advanced'
Start installationen og lur mig om det ikke skulle ha hjulpet på
installationen - bagefter sletter du selvfølgelig bare Windows 95
biblioteket og sætter timeout i Boot.ini til værende 0

Hilsen fra Peter

PS: Hvorfor bruger du 13 spørgsmålstegn til at spørge om en ting? - jeg
forstå udemærket spørgsmålet alligevel og det eneste der sker ved yderligere
spørgsmålstegn er at jeg bliver irriteret over at folk ikke kan finde ud af
at bruge en tast på et keyboard bedre...

Fra : Leony

Dato : 21-02-03 10:29

"HL" <hl@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg booter fra skiven , og den går igang med at indlæse forskellige
> filer. Pludselig siger den at sym_hi.sys er beskadiget og at

sym_hi.sys er så vidt jeg kan finde ud af en driver til noget scsi. Jeg
kan ikke umiddelbart finde en løsning på problemet.
Får du samme resultat hvis du booter fra disketter:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q310994&ID=310994
(dog et langskud).

Det kunne også tænkes at den protesterer pga maskinen (200 MHz er lidt
under minimumskravet). Dette er dog et langskud, selv har jeg set XP Pro
på en 400 MHz Celly med 64 MB RAM. Det går så langsomt, at det grænser
til det ulidelige.

Af ren nysgerrighed:
Hvorfor kigger du ikke XP an på din 1,4 GHz (kan ikke lige tolke din
betegnelse), evt i et dual boot.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : HL

Dato : 21-02-03 17:50

> [...]
> til det ulidelige.
>
> Af ren nysgerrighed:
> Hvorfor kigger du ikke XP an på din 1,4 GHz (kan ikke lige tolke din

Problemet er nu væk ???? Jeg har fået installeret XP, men som du siger, DET
KAN IKKE ANBEFALES PÅ EN P200 !!!!

Jeg ved ikke hvad der var galt, men pyt. Nu virker det jo. JEg har dog ikke
prøvet det med disketterne.