MS Windows
briani 27239
Splitte en fil?
Fra : sls

Dato : 20-02-03 18:02

Hej

Ved ikke lige om det er den rigtige gruppe, men håber det.

Jeg har lavet en Ghost fil, af mit system (XP), og den fylder ca. 4GB,
hvordan splitter jeg den op i 700Mb stykker, så jeg kan brænde dem ned på
CDRW, de skal kunne samles igen ude hos min kammerat som skal brænde den på
DVD?

Mvh sls

Fra : Madsen

Dato : 20-02-03 18:05

sls skrev:

> [...]
> 4GB, hvordan splitter jeg den op i 700Mb stykker, så jeg kan
> brænde dem ned på CDRW, de skal kunne samles igen ude hos min

Du kan f.eks. pakke den med WinRAR og bede WinRAR om at splitte, men
så vidt jeg ved så kan du også bede Ghost om at splitte filen op så
den kan brændes ud på cd'er. Du burde endda kunne brænde direkte til
cd'er med Ghost.

Madsen.

Fra : Bibber

Dato : 20-02-03 18:52

eller bruge det program der hedder mastersplitter.

mikael

Fra : LarsS

Dato : 20-02-03 19:52

Mikael "Bibber" skrev:

> eller bruge det program der hedder mastersplitter.

Ja, eller et freeware, f.eks. HJSplit:
http://www.freebyte.com/freeware/#hjsplit

/LarsS

Fra : Jesper Hansen

Dato : 20-02-03 19:24

"sls" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message
> [...]
> CDRW, de skal kunne samles igen ude hos min kammerat som skal brænde den

Med til Ghost, følger programmet Ghost-Explorer.
Du skal så bare åbne Ghost-filen, og under option vælger du så hvor store
filer den skal deles ud på, og derefter vælger du så bare compile, og du for
så X-antal filer istedet.
Du kan så hos dit kammerat vælge at brænde disse filer ned på DVD'en.
Ghost kan godt finde ud af at det ligger i flere filer, men du kan jo også
vælge at ligge dem sammen igen med Ghost-Explorer.

Mvh Jesper Hansen

Fra : sls

Dato : 20-02-03 22:06

Takker for svarene...

Fra : Per S. Christensen

Dato : 20-02-03 23:44

On Thu, 20 Feb 2003 18:01:49 +0100, "sls" <sls@FJERNsol.dk> wrote:

> [...]
>CDRW, de skal kunne samles igen ude hos min kammerat som skal brænde den på

Så op på side 41 i manualen. Der står hvad du skal bruge omkring
spanning af imagefiler. Du kan simpelthen bede host op at spanne dit
image i fek.s 700mb stykker.

Venlig hilsen

Per Sortkær Christensen