MS Windows
briani 27239
w98 - problem i opstart.
Fra : BJ.DK

Dato : 20-02-03 11:14

W98 arbejdsstation.

Startproblemer i 85% af tilfældende - typisk start i fejlsikret tilstand.

Idag da jeg startede maskinen op fik jeg en sort skærm med det samme med
følgende tekst "beskyttelsesfejl du skal genstarte maskinen" hvilket jeg så
gjorde.

2 .start: kom jeg lidt længere men fik denne tekst "Når du kører i Windows i
denne diagnosticeringstilstand ...bla bla bla." .Jeg sagde ok og slukkede
maskinen igen.

3. start: alt iorden.

Gælder kun een arbejdsstation af 3, og det sker ofte med små variationer
(starter direkte i fejlsikrettilstand f.eks.).

Har tømt alle tmp-biblioteker.

Forslag?

Fra : M.Kay

Dato : 20-02-03 16:09

I know it's awful, but BJ.DK wrote to everybody in
dk.edb.system.ms-windows saying:
> Gælder kun een arbejdsstation af 3, og det sker ofte med små
> variationer (starter direkte i fejlsikrettilstand f.eks.).
>
> Har tømt alle tmp-biblioteker.
>
> Forslag?

Ja det lyder meget som fejl i RAM. Hvis du har muligheden, byt da om på RAM
i to af dine maskiner og se om fejlen forsætter eller flytter sig til den
anden maskine. Husk at tage forhold mod statisk elektricitet.

Alternativt bør du spørge dig selv om du har ændret noget på maskinen. Ny
hardware software.

held og lykke

--
MKay - mkay[a]mail.dk

- If we stop voting, will they all go away? -