MS Windows
briani 27239
Ændre indstillinger med *.reg-fil i XP
Fra : Peter Anskjær

Dato : 19-02-03 22:35

Hej NG
Jeg er ved at lave nogle *.reg filer til at ændre forskellige ting i
opsætningen af XP. Disse vil jeg køre lige efter en frisk installation
så jeg ikke behøver side og ændre tingene manuelt.
Men nu er jeg stødt på nogle ting jeg ikke kan finde ændringer i
regedit til. Det drejer sig om:

Number of Programs on Start Menu (sidst brugte programmer i
startmenuen).
Show Quick Launch.
Slå System Restore fra (er ikke sikker på om det kan lade sig gøre
uden skidte konsekvenser).
Vise My Computer på desktoppen.
Samme for My Documents og IE.

For ikonerne på desktoppens vedkommende har jeg forsøgt at følge en
guide på winguides, men det virker ikke.

Jeg har kigget meget på www.winguides.com, der har været svar på
meget, men ikke de ovenstående ting.
Håber nogle kan hjælpe mig med nogle løsninger.

Mvh
Peter

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-02-03 22:52

"Peter Anskjær" <anskjaer@(remove)omk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> regedit til. Det drejer sig om:
>
> Slå System Restore fra (er ikke sikker på om det kan lade sig gøre

Start - kør skriv regedit
Tryk på F3 og søg efter systemrestore
Når du så finder det, skal du i højre side
finde det sted, hvor der står
DisableSR
Højreklik på denne nøgle og sæt værdien til 0 (nul), hvilket betyder at
systemrestore er aktiveret. Hvis den står til 1 er den deaktiveret.

Kurt

Fra : Peter Anskjær

Dato : 19-02-03 23:03

On Wed, 19 Feb 2003 22:52:08 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurt@portalen.no> wrote:

> [...]
>Højreklik på denne nøgle og sæt værdien til 0 (nul), hvilket betyder at
>systemrestore er aktiveret. Hvis den står til 1 er den deaktiveret.

Det har jeg ikke villet gøre pga dette
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q295659
Der står, at hvis man ændrer den værdi, så bliver filen ikke fjernet,
så kan det jo sådan set lige så godt være slået til. Jeg ville gerne
have et reg-hack med samme effekt som at slå det fra i GUI, dvs fjerne
alle restore filer osv.

Mvh
Peter

Fra : Leony

Dato : 20-02-03 09:46

"Peter Anskjær" <anskjaer@(remove)omk.dk> skrev i en meddelelse

> Show Quick Launch.

Højreklik på taskbaren, vælg værktøjslinier, sæt hak ved hurtig start.
Det er næsten hurtigere end at aktivere en regfil. Min søgning har ikke
resulteret i en løsning via registry'en.

> Slå System Restore fra (er ikke sikker på om det kan lade sig gøre
> uden skidte konsekvenser).

Jeg kører ikke med system restore og har, 7-9-13, ikke haft nogen
problemer overhovedet.
Windowstast+Pause/break, klik på fanebladet system restore, sæt hak i
deaktiver på alle drev.
Tror heller ikke det kan gøre via registry'en.

> Vise My Computer på desktoppen.

Gør den ikke det som standard?
Var det denne du fulgte:
http://www.winguides.com/registry/display.php/1043/

> Samme for My Documents og IE.

Bliver de ikke også vist som standard?
http://www.winguides.com/registry/display.php/962/
http://www.winguides.com/registry/display.php/191/

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Peter Anskjær

Dato : 20-02-03 12:35

On Thu, 20 Feb 2003 09:46:15 +0100, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

> [...]
>Det er næsten hurtigere end at aktivere en regfil. Min søgning har ikke
>resulteret i en løsning via registry'en.

Jeg må sikkert tage mig til takke med den konventionelle metode. Men i
forhold til at køre en stor *.reg fil som opsætter mail, ændrer
adresse for favoritter, desktop, adressebog osv. osv. tager det mere
tid. Men det er nede i detaljerne nu. Men jeg ville gerne have alt
automatiseret så det bare er et spørgsmål om at køre en fil, trykke ok
og så genstarte og have alt som jeg vil have det.

> [...]
>deaktiver på alle drev.
>Tror heller ikke det kan gøre via registry'en.

Det må jeg jo så også gøre på den konventionelle måde, men igen, det
er ærgeligt.

>Gør den ikke det som standard?
>Var det denne du fulgte:
>http://www.winguides.com/registry/display.php/1043/

Nej, i XP er der som standard kun skraldespanden på desktoppen. Så kan
man jo højreklikke på ikonerne i startmenuen og sætte hak ved "Show on
desktop", men igen...

>Bliver de ikke også vist som standard?
>http://www.winguides.com/registry/display.php/962/
>http://www.winguides.com/registry/display.php/191/

Jeg har faktisk ikke kigget på de 3 sider da det var det modsatte jeg
ønskede, nemlig at vise ikonerne, jeg vil lige undersøge sagen.
Tak for hjælpen.

Mvh
Peter

Fra : Leony

Dato : 20-02-03 14:07

> [...]
> automatiseret så det bare er et spørgsmål om at køre en fil, trykke ok
> og så genstarte og have alt som jeg vil have det.

Det har du jo selvfølgelig ret i.
Synes dog der er langt være indstillinger at foretage manuelt.

> Nej, i XP er der som standard kun skraldespanden på desktoppen. Så kan
> man jo højreklikke på ikonerne i startmenuen og sætte hak ved "Show on
> desktop", men igen...

Det har du vist forøvrigt ret i, nu jeg tænker over det. Jeg har ikke
installeret XP fra frisk, så mange gange, men jeg kan godt huske at man
starter med et rent skrivebord, næsten, nu du siger det.

> Jeg har faktisk ikke kigget på de 3 sider da det var det modsatte jeg
> ønskede, nemlig at vise ikonerne, jeg vil lige undersøge sagen.

Der skulle være indstillinger til begge dele (vis eller gem).
Håber i hvert fald du kan bruge dem.

Har du et link til den guide du fulgte på winguides?

Fra : Peter Anskjær

Dato : 20-02-03 14:41

On Thu, 20 Feb 2003 14:07:20 +0100, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>"Peter Anskjær" <anskjaer@(remove)omk.dk> skrev i en meddelelse

>Det har du jo selvfølgelig ret i.
>Synes dog der er langt være indstillinger at foretage manuelt.

Der hvor jeg er nået til, da er disse indstillinger nogle af de
værste, resten bliver ordnet manuelt (stort set, der er lidt opsætning
mht ikoner i IE og andre ting).

>Der skulle være indstillinger til begge dele (vis eller gem).
>Håber i hvert fald du kan bruge dem.

Jeg kunne ikke få det til at virke desværre.

>Har du et link til den guide du fulgte på winguides?

http://www.winguides.com/registry/display.php/7
Men den virkede heller ikke for mig, men nu har jeg fundet noget der
gør, nemlig at ændre i denne nøgle:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\
CurrentVersion\Explorer\HideDesktopIcons\NewStartPanel]

"{450D8FBA-AD25-11D0-98A8-0800361B1103}"=dword:00000000
"{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}"=dword:00000000
"{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}"=dword:00000001

Det skulle give et skrivebord med My Documents og My Computer og ingen
skraldespand.
Nu mangler jeg bare et IE ikon, men der laver jeg bare en genvej og
ligger i den mappe på backupdrevet hvorfra mit skrivebord tages.
Så er det punkt ordnet, så mangler jeg bare at finde Quick Launch og
et par småting, men det er spørgsmålet om det sker.

Mvh
Peter

Fra : Madsen

Dato : 20-02-03 14:00

Peter Anskjær skrev:

> Vise My Computer på desktoppen.
> Samme for My Documents og IE.

Jeg ved ikke med My Computer og IE, men Documents er sådan her:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\
CLSID\{450D8FBA-AD25-11D0-98A8-0800361B1103}\ShellFolder Value Name:
Attributes Data Type: REG_DWORD (DWORD Value) Value Data: (0xf0500174 =
Hidden, 0xf0400174 = Default) Modify the value called "Attributes" and
set it to either "0xf0500174" to hide or "0xf0400174" to display My
Documents.

Click on a blank area of desktop and press F5 to refresh for the change
to take effect. Note: This tweak can also by used on a system wide
basis by entering the same values under the [HKEY_LOCAL_MACHINE] hive.

Fundet her: <http://www.kellys-korner-xp.com/xp_reg_edits.htm>

Madsen.

Fra : Peter Anskjær

Dato : 20-02-03 14:42

On Thu, 20 Feb 2003 14:00:12 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>to take effect. Note: This tweak can also by used on a system wide
>basis by entering the same values under the [HKEY_LOCAL_MACHINE] hive.

Den kunne jeg desværre heller ikke få til at du, men så opdagede jeg
denne her nøgle:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\HideDesktopIcons\NewStartPanel]

Og lavede disse ændringer

"{450D8FBA-AD25-11D0-98A8-0800361B1103}"=dword:00000000
"{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}"=dword:00000000
"{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}"=dword:00000001

De gør tricket med at vise My Computer og documents og samtidigt kunne
jeg jo lige skjule skraldespanden.

Mvh
Peter