MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
ændre i højrekliksmenuen
Fra : M. Henriksen

Dato : 19-02-03 17:41

Hej

Hvad er det nu jeg skal søge efter i registreringsdatabasen for at ændre
(slette) i de punkter der fremkommer ved at højreklikke på en fil eller
mappe?
Jeg er rimelig træt af at næsten alle programmer føler sig nødsaget til at
have et punkt eller mere i menuen.

Michael

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-02-03 17:51

In dk.edb.system.ms-windows, M. Henriksen wrote:

> Hvad er det nu jeg skal søge efter i registreringsdatabasen for
> at ændre (slette) i de punkter der fremkommer ved at højreklikke
> på en fil eller mappe?

Det ligger typisk et sted under HKEY_CLASSES_ROOT, enten under '*'
(alle filer), '.bah' (filtypen bah) eller 'Folder' (filmapper). Det
nemmeste er i virkeligheden nok at søge på det du ønsker at slette.

--
Lars Stokholm

Fra : LarsS

Dato : 19-02-03 18:45

Michael skrev:

> [...]
> mappe?
> Jeg er rimelig træt af at næsten alle programmer føler sig nødsaget til at

brug wAssociate:
http://www.xs4all.nl/~wstudios/Associate/index.html

Anbring genvej til programmet i SendTo-mappe og send
fil, hvis h-klik menu ("shell") skal ændres, til programmet.
Eller rediger h-klik-menu for directory, drive, folder eller *.
(Åbn programmet, skriv ønskede i "File type of extension").
Husk backup af The Registry først...

/LarsS

Fra : M. Henriksen

Dato : 20-02-03 12:35

"LarsS" <sidenius@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Eller rediger h-klik-menu for directory, drive, folder eller *.
> (Åbn programmet, skriv ønskede i "File type of extension").

Tak for hjælpen til jer begge. Jeg søgte bare efter de pågældende tekst
strenge i reg.DB og slettede lidt hist og her, så virkede det, men har nu
også DL wAssociate til fremtidig brug!

Michael