MS Windows
briani 27239
Deling drev/mapper i XP
Fra : J W Nielsen

Dato : 19-02-03 16:53

Hej !
Har 2 harddiske i min PC - på drev H, som mest er data, vil jeg gerne dele
et par mapper med resten af familien, men det volder lidt problemer.
Jeg ønske IKKE at lave deling af roden på H - men kun tillade nogle enkelte
mapper. Det synes ikke at kunne lade sig gøre. Såfremt jeg ikke deler hele
H, kan vi ikke få adgang til mapperne i H.
Og modsat: Hvis jeg laver en deling af hele H-drevet, få alle adgang til
alt...

Kan det ikke lade sig gøre at tillade deling af enkelte mapper ?

Mvh
Jørgen

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 19-02-03 17:09

i windows hjælp står der følgende.:

Sådan deles filer og mapper på computeren
Åbn Denne computer.
Klik på den fil eller mappe, du vil dele.
Træk filen eller mappen til
Delte dokumenter i Andre placeringer.
Bemærk!

Dobbeltklik på ikonet Dokumenter på skrivebordet,
hvis du vil åbne Dokumenter.
Hvis du er tilsluttet et netværksdomæne,
er mapperne Delte dokumenter, Delte billeder og
Delt Musik ikke tilgængelige.
Hvis den fil eller mappe, du vil dele,
ikke findes i Dokumenter eller undermapper hertil,
skal du bruge funktionen Søg til at finde den.
Klik på Start, peg på Søg,
og klik derefter på Efter filer eller mapper ,
hvis du vil åbne Søg.
Hvis du flytter eller kopierer en fil eller en mappe
til Delte dokumenter, bliver de tilgængelige for alle,
der bruger computeren.

virker det ikke.??

Mvh
/Flemming