MS Windows
briani 27239
Win XP og lydoptager
Fra : KBP

Dato : 18-02-03 21:31

Jeg ville gerne indtale lyd på PC'en. Hvordan skal lydoptageren indstilles i
XP for at få det til at virke?

VH Karen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-02-03 01:03

KBP wrote:
> Jeg ville gerne indtale lyd på PC'en. Hvordan skal lydoptageren
> indstilles i XP for at få det til at virke?

Mikrofonindgangen skal aktiveres:
Kontrolpanel -> Lyde og enheder -> Fanen "Lydstyrke"
-> "Avanceret" under "Lydstyrke for enhed" -> Fjern
fluebenet under "Mikrofon".

Kan du ikke se en overskrift "Mikrofon":
Indstillinger -> Egenskaber -> Sæt flueben i "Mikrofon"
og tryk "Ok". Fjern så fluebenet under "Mikrofon".

Nu er mikrofonen aktiveret.

Indstillinger for indspilning kan også ændres:
Kontrolpanel -> Lyde og enheder -> Fanen "Stemme"
eller "Lydenheder" (afhængig af hvad der skal indspilles)
-> I feltet "Indspilning af lyd/stemme" trykkes der på knappen
"Lydstyrke" -> Her kan man så ændre styrkerne for
indspilningen af lyde eller stemmer, trykker man på knappen
"Avanceret" kan man slå "Mikrofonforstærkning" til.

Mikrofonforstærkning er nyttig i mange tilfælde, da de
fleste mikrofoner ikke er særlig kraftige.

Selve lydoptagerens indstillinger, skal der kun ændres ved,
hvis man vil have bedre kvalitet. Fx kan du prøve at sætte
den på CD kvalitet således:
Når du vil gemme lydfilen, trykkes der på "Filer", dernæst
"Egenskaber" og under "Formatkonvertering" vælger du
"Indspilningsformater" og trykker på knappen "Konverter",
nu vælger du så øverste (navn) kvaliteten, fx CD.

Puha, jeg fik skrevet en hel roman. Jeg håber bare en lille
del af dette kan bruges.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.