MS Windows
briani 27239
manglende autorun på CD
Fra : jk

Dato : 18-02-03 18:54

Hej ng

lige pludselig har jeg mistet 'retten' til at begge min cd-rommer vil lave
autorun - uanset hvilke cd'er jeg putter i.

Når jeg f.eks sætter en musik cd i, skal jeg manuelt starte den. Men alt
andet virker udmærket ?

cfg. 350 Mh Pentium, cd-brænder, dvd-cd, xp med sp1 + alle opdateringer

hvad mon der er sket ?

hilsen

jk

Fra : Torben Jensen

Dato : 18-02-03 19:38

"jk" <j@k.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andet virker udmærket ?
>
> cfg. 350 Mh Pentium, cd-brænder, dvd-cd, xp med sp1 + alle opdateringer

Ikke godt at vide. men prøv at gå i denne computer og højreklik på dervet,
der skulle du kunne bestemme hvad der skal ske.

--
Mvh Torben

Fra : jk

Dato : 18-02-03 19:45

"Torben Jensen" <tolem@REMOVEmail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke godt at vide. men prøv at gå i denne computer og højreklik på dervet,
> der skulle du kunne bestemme hvad der skal ske.

Hej Torben
Det har jeg desværre prøvet uden held -
jeg har også prøvet at være inde under
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom og sætte autorun
til 1
men det hjælper heller ikke ??

Jeg har tidligere læst (et eller andet sted) at xp'en kunne få en sådan
bøvs, men ikke rigtig hvad man kunne
gøre ved det.
Det eneste forandrelige jeg kan komme i tanke om, at jeg selv har gjort er,
at jeg har haft installeret
pestpatrol for at prøve det. (er igen afinstalleret - med regcleaner)

suk !

hilsen jk

Fra : Torben Jensen

Dato : 18-02-03 19:52

> [...]
er,
> at jeg har haft installeret
> pestpatrol for at prøve det. (er igen afinstalleret - med regcleaner)

Du kunne måske prøve at køre en systemgendanelse tilbage hvor det virkede?

--
Mvh Torben

Fra : jk

Dato : 18-02-03 20:01

"Torben Jensen" <tolem@REMOVEmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Du kunne måske prøve at køre en systemgendanelse tilbage hvor det virkede?
>
> --
> Mvh Torben

Du har nok ret, men det var det jeg egentligt ville undgå, da jeg netop har
opdateret del på xp'en

men tak for svarene

hilsen jk

Fra : Torben Jensen

Dato : 18-02-03 20:05

> "Torben Jensen" <tolem@REMOVEmail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du har nok ret, men det var det jeg egentligt ville undgå, da jeg netop
> [...]
Velbekomme, det hjalp jo ikke meget.
--
Mvh Torben

Fra : Madsen

Dato : 18-02-03 20:24

jk skrev:

> jeg har også prøvet at være inde under
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom og
> sætte autorun til 1 men det hjælper heller ikke ??

Prøv også at tjekke:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Explorer\NoDriveTypeAutoRun. Den skal stå til 91 (hexadecimal) eller
145 (decimal).

Madsen.

Fra : jk

Dato : 18-02-03 20:42

> Prøv også at tjekke:
> HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
> Explorer\NoDriveTypeAutoRun. Den skal stå til 91 (hexadecimal) eller
> 145 (decimal).

kan det passe. at der bagefter skal stå :

Navn type data
NoDriveTypeAutoRun REG_BINARY 31 34 35

den spørger ikke om hex eller dec. ?

hilsen jk

Fra : jk

Dato : 18-02-03 21:01

Hej igen Madsen

> Prøv også at tjekke:
> HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
> Explorer\NoDriveTypeAutoRun. Den skal stå til 91 (hexadecimal) eller
> 145 (decimal).

jeg prøvede lige lidt frem og tilbage og indtastede både de 91 som hex og
145 som decimal ??

så i stedet for :
Navn type data
NoDriveTypeAutoRun REG_BINARY 31 34 35

står der nu :
Navn type data
NoDriveTypeAutoRun REG_BINARY 91 31 34 35

MEN det virkede - tusinde tak for rådet

hav en god aften

hilsen jk

Fra : Madsen

Dato : 18-02-03 21:01

jk skrev:

> kan det passe. at der bagefter skal stå :
>
> Navn type data
> NoDriveTypeAutoRun REG_BINARY 31 34 35

Nej. Det står den ikke til her i hvert tilfælde.

> den spørger ikke om hex eller dec. ?

Prøv at højreklikke på værdien og vælg Modificer.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/nodrivetypeautorun.gif>

Madsen.

Fra : jk

Dato : 18-02-03 21:08

Hej igen igen

> Nej. Det står den ikke til her i hvert tilfælde.

> Prøv at højreklikke på værdien og vælg Modificer.
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/nodrivetypeautorun.gif>

hvordan kan det være du har din værdi som reg_dword
og min står som reg_binary
og hvad er egentlig forskellen ?

tror du det er noget jeg skal ændre ?

hilsen jk

Fra : Madsen

Dato : 18-02-03 21:09

jk skrev:

> NoDriveTypeAutoRun REG_BINARY 91 31 34 35

Det undrer mig at det er en REG_BINARY hos dig når det er en
REG_DWORD hos mig, men det skal jeg ikke spille klog på.

> MEN det virkede

Det er vel det vigtigste.

> - tusinde tak for rådet

Velbekom.

> hav en god aften

I lige måde.

Madsen.

Fra : jk

Dato : 18-02-03 21:20

Hej Madsen

Ja, jeg skriver lige igen, da jeg tænkte nu jeg havde hjælpen ved hånden.

> Det undrer mig at det er en REG_BINARY hos dig når det er en
> hos mig, men det skal jeg ikke spille klog på.

Jeg prøvede at rette min reg.base til det samme som hos dig, da det er
nemmere
at rette i.

Jeg rebootede og kan stadigvæk køre autorun. ?!

Så de forskellige REG_DWORD og REG_BINARY

kan måske bare være forskellige måder at taste ind på??

hilsen jk

Fra : Madsen

Dato : 18-02-03 21:26

jk skrev:

> Så de forskellige REG_DWORD og REG_BINARY
> kan måske bare være forskellige måder at taste ind på??

Muligvis. Jeg ved blot at jeg ikke tidligere har pillet ved værdien
i WinXP og Win2000 som jeg pt. kører med og begge styresystemer har
NoDriveTypeAutoRun defineret som REG_DWORD og ikke REG_BINARY hos
mig.

Madsen.