MS Windows
briani 27239
XP Pro dør langsomt
Fra : Kim Larsen

Dato : 18-02-03 17:56

Hej i gruppen

Jeg har nu kørt med XP Pro i en uges tid, og jeg er stødt på et problem. Når
jeg henter eller sender noget fra/til folk, så går den langsom i stå, og til
sidst kan jeg dårligt gøre andet end at køre med musen. En re-start tager
omkring 20 min., men så kører det hele også fint bag efter, hvad kan det
være der er galt.
Det sker efter ca. 2-4 timers tid hvor den bliver så langsom, men er jeg på
maskinen og laver noget, så opstår problemet ikke. Jeg bruger ikke noget der
minder om pauseskærm eller noget andet.

Jeg håber nogen kan hjælpe.

Kim Larsen

Fra : M.Kay

Dato : 20-02-03 16:13

I know it's awful, but Kim Larsen wrote to everybody in
dk.edb.system.ms-windows saying:

> [...]
> jeg på maskinen og laver noget, så opstår problemet ikke. Jeg bruger
> ikke noget der minder om pauseskærm eller noget andet.

Det kunne være en memoryleak! Altså et program der ikke frigiver
hukommmelse før den beder om mere. Når du siger det sker ved overførsel
mellem dig og andre, bruger du så nogle ikke-Microsoft programmer til
dette?

Hvis der er tale om en memoryleak, kan de være svære at se og spore, så
jeg vil anbefale dig at søge hos microsoft på emnet Troubleshooting
memoryleak" el. lign.

held og lykke

--
MKay - mkay[a]mail.dk

- If we stop voting, will they all go away? -

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-02-03 20:43

> [...]
>
> --
> MKay - mkay[a]mail.dk
>
> - If we stop voting, will they all go away? -

Det er lige meget hvilke programmer jeg bruger, men mit favorit program til
formålet er nu Total Commander, men jeg har også prøvet andre, men
resultatet er det samme.
Jeg vil prøve at se om der er en løsning på din henvisning. Tak for hjælpen

Kim Larsen