MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows XP vil ikke starte
Fra : P V Jørgensen

Dato : 18-02-03 17:54

Windows XP-Pro vil ikke starte før efter 1-7 genstartsforsøg. Der bootes
normalt indtil lige før, der normalt skulle komme et Windows-logon-screen. I
stedet er der bare en sort skærm med blinkende curser, og herefter sker der
absolut intet. Efter tryk på resetknappen spørges der, om Windows skal
starte normalt, hvilket jeg svarer ja til, og så håber jeg bare på, at det
vil lykkes denne gang, ellers forfra igen.

Fejlen er periodisk, og var i begyndelsen "kun" ca. hver 10. gang, men nu
næsten hver gang.

Min forhandler har truet med at formatere harddisken som det første og
geninstallere Windows. Skulle der ikke være en hjælpsom sjæl, der kan løse
mit problem, uden at skulle lægge maskinen helt ned?

Teknisk:
Bundkort: ESC K7S5A
256 MB PC-2100 DDR-RAM
Processor: XP 1800+
Grafikkort: nVIDIA GeForce 2 MX400 64MB

P.V. Jørgensen
nospampvj@private.dk

Fra : Martin Wiboe

Dato : 18-02-03 18:33

Jeg ville også prøve en reinstall, eller reparation. Lyder som en korrupt
DDL, eller systemfil. Har du installeret noget for nyligt?

Martin

Fra : P V Jørgensen

Dato : 18-02-03 22:24

"Martin Wiboe" <martin_wiboe[removethis]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg ville også prøve en reinstall, eller reparation. Lyder som en korrupt
> DDL, eller systemfil. Har du installeret noget for nyligt?

Nej, og jeg synes jo, da det som nævnt er periodisk, at der evt måtte være
noget andet, der var i vejen.

Kan en installation oven i den gamle redde noget, eller er det bedst at
formatere?

P.V. Jørgensen
nospampvj@private.dk

Fra : GINGE

Dato : 18-02-03 23:07

Teknisk:
Bundkort: ESC K7S5A

Jeg bruger samme bundkort og har ind i mellem samme problem,
jeg har løst det midlertidigt ved at hive netstikket ud mens jeg booter.
Ja det lyder skørt,men her virker det,jeg har formateret og det hjalp ikke
en disse.
Måske kan du bruge det til noget.

Per

Fra : P V Jørgensen

Dato : 19-02-03 21:19

> [...]
> Ja det lyder skørt,men her virker det,jeg har formateret og det hjalp ikke

Tak for svarene. Jeg vil prøve at stille spørgsmålet i en anden gruppe, da
det måske kunne være et hardwareproblem.

Forøvrigt startede "dyret" uden problemer i dag

P.V. Jørgensen
nospampvj@private.dk