MS Windows
briani 27239
Klumper i strømmen?
Fra : Peter Lindknud

Dato : 18-02-03 17:02

Kan nogen mon give mig en forklaring på, hvorfor Ineternet Explorer ved min
ADSL kører 6 minutter, stopper 1 minut, kører 6 minutter, stopper 1 minut
o.s.v. Jeg har spurgt TDC, men fik at vide, at det var et Windows-problem og
at jeg skulle forsøge at geninstallere denne. Jeg har Windows ME - og jeg
har geninstalleret - samme resultat. Jeg skal selvfølgelig nok lige tilføje,
at det ikke er sådan, at jeg selv skal aktivere Internet Explorer - den
fortsætter blot nøjagtigt hvor jeg var, da den stoppede.

Peter Lindknud

Fra : Lars Hessellund

Dato : 18-02-03 23:28

"Peter Lindknud" <plininfo@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
> at det ikke er sådan, at jeg selv skal aktivere Internet Explorer - den
> fortsætter blot nøjagtigt hvor jeg var, da den stoppede.

Hvilken type ADSL har du?
BB|ADSL eller TDI BB?
Dvs. den hvor du skal logge på med brugernavn og adgangskode el. den hvor du
får en ip tildelt vha. DHCP?

/Lars

Fra : Peter Lindknud

Dato : 19-02-03 09:06

Hej Lars!

Jeg logger på med brugernavn og adgangskode

mvh

Peter Lindknud

Fra : Lars Hessellund

Dato : 19-02-03 10:18

"Peter Lindknud" <plininfo@post8.tele.dk> wrote in message
> Hej Lars!
>
> Jeg logger på med brugernavn og adgangskode

Gå ind i kontrolpanelet -> netværk
Vælg TCP/IP
Skriv en ip-adresse ind manuelt, f.eks. 192.168.0.1
Det er ikke sikkert at der virker under WinME, det virker helt sikkert under
WinXP og Win2000. Hvis du derefter ikke kan kalde op til internettet, skal
du rette det tilbage igen og leve med det, eller installere et andet
styresystem (kan jeg under alle omstændigheder anbefale, WinME stinker!)
Mvh.
Lars

Fra : Peter Lindknud

Dato : 19-02-03 14:38

Hej Lars!

Tak for dit venlige råd. Jeg kan imidlertid ikke se nogetsteds i
Kontrolpanel,Netværk, at jeg kan skrive en ip-adresse, som du foreslår. Der
er godt nok to linier - een med TDC/IP og Ethernet og en anden med TDC/IP
opkaldskort - men i ingen af dem kan jeg taste en adresse som den foreslåede
ind.

Jo, jeg erkender, at jeg ikke har megen forstand på disse dele, så jeg vil
nok foretrække at leve med det, som du foreslår - og hvem ved, måske også
installere XP.

Men tak for forsøget på at hjælpe.

Peter Lindknud

Fra : Leony

Dato : 20-02-03 09:53

"Peter Lindknud" <plininfo@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> foreslår. Der er godt nok to linier - een med TDC/IP og Ethernet og
> en anden med TDC/IP opkaldskort - men i ingen af dem kan jeg taste en

Prøv at markere den og trykke på egenskaber. Det skulle gerne virke.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Peter Lindknud

Dato : 20-02-03 22:47

Hej Lenoy!

Næh, den kan jeg bestemt heller ikke se!

men tak alligevel

Peter