MS Windows
briani 27239
Ingen caching af hjemmekatalog ved domaene~
Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 18-02-03 15:26

Hej

Vi har en filserver med domaenelogon. Saaledes har folk deres profil
liggende paa filserveren i deres hjemmekatalog (z:\profile). Saa lamgt
ikke noget saert.

Ved logon kopierer Windows dog profilen til "c:\Documents and
Settings\<brugernavn>". Dette tager tid (ogsaa ved logoff, hvor
dataene skal kopieres den modsatte vej og spilder plads paa
lokalmaskinen. Desuden giver det boevl, naar profilen ikke altid
ligger samme sted (c:\Documents and Settings, c:\winnt\profiles,
f:\Documents and settings osv.).

Jeg vil saaledes gerne have, at Windows i stedet arbejdede paa
netvaerksoriginalen (z:\profile) og helt undlod denne (imho taabelige)
kopiering. Jeg er bekendt med at man kan tvinge Windows til slette
kopien ved logud - men saa arbejder den stadig paa lokalkopien...

Jeg har spurgt google, google groups, Microsoft KB - men intet
fundet. Har jeg ikke brugt de rette soegeord eller er det helt umuligt
at faa Windows til at goere, som jeg vil? Er der en eller anden, som
ved bedre?

Klienterne er hovedsagelig Windows 2000 SP3 (der er nogle enkelte NT4
SP6 tilbage endnu); PDC'en er en Samba 2.2.3a paa Debian Linux
(Woody/3.0).

Jeg forventer naturligvis ikke hjaelp til Linux-serveren her i gruppen
hvis det er en serverside-indstilling, der skal til (men meget gerne
et forslag til, hvad man evt. kunne have gjort, hvis det havde vaeret
en Windows-server).

Pft
/Rasmus

He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a
question remains a fool forever.