Måske lidt orf tåpik men...
Fra : Towli

Dato : 14-03-01 12:45

I skolen fortalte vores underviser, at den eneste måde hvorpå det kan
forklares, at det har været muligt at spore fyrene bag "i love you" virus og
Melissa og andre gode sager, så sindsygt hurtigt, er ved at der sidder
"nogen" og overvåger AL trafik på internettet.

Med sådan en flok kompetente eksperter udi netværk, der læser nærværende
gruppe, syntes jeg det kunne være interessant at vide om i mener det er
praktisk muligt at overvåge den enorme trafik der foregår på nettet. Og
hvordan f. man kan spore den så hurtigt til f.eks Filipinerne -til en
bestemt maskine.???

/T

Fra : Michal

Dato : 14-03-01 14:20

sporing...
Alle dem som modtager, har også fået at vide hvem der sendte det. altså
afsenderens IP. Så følger de bare afsender efter afsender indtil der kun er
nogle få tilbage. Og så finder man ud af hvilken udbyder der har følgende IP
og hvad tid hvem der brugte følgende IP. alt dete bliver opbevaret i logs...
og BANG!

busted!

Fra : Arne Keller

Dato : 14-03-01 15:34

Hej T

> [...]
> Melissa og andre gode sager, så sindsygt hurtigt, er ved at der sidder
> "nogen" og overvåger AL trafik på internettet.

Det han har henvist til er nok det meget omtalte Echelon samarbejde.

Efter min helt personlige opfattelse overvåges en meget væsentlig del af
den internationale trafik på internettet. Hvor en stor del at den
indenlandske trafik som overvåges har fyrene hos ISPerne nok en god ide
om, de har bare tavshedspligt så de må ikke fortælle det

Det er naturligvis muligt at spore en hel del ting ved at følge IP numre
og logfiler.

> [...]
Og
> hvordan f. man kan spore den så hurtigt til f.eks Filipinerne -til en

Jeg er overbevist om at det er teknisk muligt at aflytte alt trafik på
nettet, hvis man har den fornødne økonomi og politiske magt, det har
efterretningsvæsnerne.

Jeg så engang en demonstration af Echelon systemet, en E-mail med
uskyldigt indhold blev tracet gennem nettet, og efterfølgende blev en
tilsvarende mail med en række "farlige ord" sendt, og den tog en ganske
anden route. Personen havde sammen med nogle venner sendt hundredevis af
mails med forskelligt indhold og lavet komplet statistik, alt i alt en
overbevisende demonstration, men ikke et bevis.

--
Arne Keller
www.kabling.dk

Fra : John Joe

Dato : 14-03-01 16:17

"Towli" <towlist@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> praktisk muligt at overvåge den enorme trafik der foregår på nettet. Og
> hvordan f. man kan spore den så hurtigt til f.eks Filipinerne -til en

Hvis jeg skulle sende en mail orm el.lign. af sted, ville jeg nok gøre det
fra en computer der ikke kunne spores tilbage til mig selv - fx fra en
netcafe, bibliotek el.lign. Så er det lige pludselig ikke så nemt at blive
sporet.

Fra : Michal

Dato : 14-03-01 22:31

husk at når du er på bibli bliver du optaget... big borther. måske ikke på
små netcaféer men der har de reservatio etc. og så er du busted alligevel.

det bedste er at bruge en tilfeldig gut's internet opkobling... lissom nogen
har brugt andres telefoner, hvor pågeldende har fået regninger i kasser,
etc. bare med internet, og send virii. så bliver du nok ikke busted...

Fra : John Joe

Dato : 15-03-01 15:45

"Michal" <mike_w13@mail.dk> wrote in message
> [...]
> har brugt andres telefoner, hvor pågeldende har fået regninger i kasser,
> etc. bare med internet, og send virii. så bliver du nok ikke busted...

Hvis jeg skal sende en virus af sted vil jeg nok reservere med mit rigtige
navn...

Fra : John Joe

Dato : 15-03-01 15:47

> [...]
> har brugt andres telefoner, hvor pågeldende har fået regninger i kasser,
> etc. bare med internet, og send virii. så bliver du nok ikke busted...

De har også brugt telefonbokse. Hvis du bare kan få fysisk fat i
telefonledningen kan du sætte dit modem på med nåle igennem ledningen. Det
med andres telefonregninger er nok mere for at spare penge end at slippe for
at blive opdaget.