MS Windows
briani 27239
msie -irritation -
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 17-02-03 19:19

Her må jeg strække våben - jeg ved ikke en gang om der findes en gruppe for
mit problem - men irriterende er det dog:

Jeg har af vanvare fået installeret en popupbanner fra en eller anden
hjemmeside (som jeg bestemt ikke havde bedt om) - hver eneste gang jeg åbner
for min browser findes den i proceslinien med faste henvisninger til alle
mulige områder. denne irriterende feature vil jeg gerne have fjernet, men
det ser ud til at det er umuligt -jeg har været inde i
registreringsdatabasen for at søge på den pågældende hjemmesides navn og har
fjernet alt, der blot refererer til det navn, men ak - ingen virkning.

Den åbner automatisk en http://--- hjemmeside samtidig med den sædvanlige
hjemmeside - er der nogen, der ved hvor i regedit jeg kan fjerne en sådan
automatisk popupbanner (den svarer til det som Google tilbyder, hvor man kan
få en google søgemaskine indsat på værktøjslinien, men her kan man vælge
selv - og denne har jeg ikke valgt selv, men den har installeret sig selv
ved et surf på en hjemmeside, og den sidder altså ved opstart af min
webbrowser.

Jeg har windows XP og MSIE ver.6.0

--
ahw

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-02-03 20:32

Arne H. Wilstrup wrote:

> Her må jeg strække våben - jeg ved ikke en gang om der findes en gruppe for
> mit problem - men irriterende er det dog:

Browsergruppen er normalt den bedste til den slags spørgsmål.

> [...]
> hjemmeside (som jeg bestemt ikke havde bedt om) - hver eneste gang jeg åbner

Det ville være lettere at hjælpe dig, hvis du havde fortalt os, hvilken
hjemmeside, der er tale om. Er det lop.com? I så fald kan du finde et
afinstallationsprogram her: http://lop.com/help.html.

Du kan eventuelt også fjerne skidtet ved hjælp af Ad-aware, der kan
hentes her: http://www.lavasoft.de.

Jeg har sat FUT til news:dk.edb.internet.software.browser, så svar på
dette indlæg vil som udgangspunkt blive sendt til browsergruppen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen