MS Windows
briani 27239
Defragmentering
Fra : Vagn Hougaard

Dato : 17-02-03 16:16

Jeg har de fleste gange store problemer med at defragmentere HD i Win 98.
Jeg lukker alt, der kører i baggrunden og slår pauseskærm m.v. fra og kører
scandisk -
men lige lidt hjælper det. Efter en hel nat kommer den ikke længere end til
10% hvorefter den starter forfra.
Det er vist et generelt problem under W98 - men der der en genial løsning??
--
Ha' det rart!

Vagn Hougaard

Fra : Jacob Jespersen

Dato : 17-02-03 16:44

Jeg tror at det bedste du kan gøre er at få fat i Norton Utilities.
Jeg har haft erfaringer med at det er et bedre og hurtigere
defragmenterings program.

- Jacob Jespersen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-02-03 16:48

Hej Vagn Hougaard, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg har de fleste gange store problemer med at defragmentere HD i
> Win 98. Jeg lukker alt, der kører i baggrunden
> Efter en hel nat kommer den ikke længere end til 10% hvorefter den
> starter forfra.

Problemet er ofte(st?), hvis der er dynamisk swapfil på drevet, man
defragmenterer, og denne begynder at blive anvendt. Drevet ændrer sig
derved (swapfilen bliver jo større, mindre, større...), hvorfor
programmet starter forfra.

Jeg har en fast swapfil på min. 32 MB (_ikke_ noget max!).
Tallet er sat efter, at jeg erfaringsmæssigt ekstem sjældent mere end
ca. 20 MB i swapfilen, hvorfor jeg har sat den til de min. 32 MB.
Dvs. kommer den ikke over de 32 MB, ændrer den ikke disken set med
defragmenteringsprogrammets øjne.

Find selv frem til en passende størrelse for dig selv og se, om det
ikke skulle eliminere problemet.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Pedersen

Dato : 18-02-03 15:15

Mon, 17 Feb 2003 16:15:55 +0100 skrev "Vagn Hougaard" <vhs@mail.dk> i
en meddelelse:

> [...]
>10% hvorefter den starter forfra.
>Det er vist et generelt problem under W98 - men der der en genial løsning??
Hej Vagn
Jeg har lige defragmenteret min HD i fejlsikret tilstand. Det
fungerede uden problemer.

Hilsen Lars

Fra : Jacob

Dato : 18-02-03 18:50

"Vagn Hougaard" <vhs@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hvis det er win 98 2. udg du bruger findes der en fil på din win cd med
navnet defrag.inf. Den ligger i mappen \tools\mtsutil. Højreklik på denne
fil og installer den. Næste gang du starter win op vil der blive
defragmenteret som det første inden andre programmer startes op. Når dette
er gjort vil win starte normalt igen indtil du igen installere defrag.inf.
Det er så mit forsalg til at løse dit problem men jeg foretrækker også som
en anden skrev speed disk fra norton utilities.
Jacob

Fra : Jensen

Dato : 18-02-03 19:30

> [...]
>10% hvorefter den starter forfra.
>Det er vist et generelt problem under W98 - men der der en genial løsning??
Hent winme_defrag via google, og kør den i fejlsikret tilstand,
så får du defragmenteret lige som en sveske. Venlig hilsen Jørgen
Jensen