MS Windows
briani 27239
spørgsmål vedrørende licens
Fra : Janner

Dato : 16-02-03 21:52

Ja,

Sagen er den at jeg har en Acer bærbar pc der kom pre installeret med win xp
pro (I ved den slags med recovery cd'er KUN) ... Men sagen er dne at jeg i
mit job ikke kan bruge XP men derimod 2000 så købte en 2000 pro ... Men er
sgu egentlig gået og kommet i tanke om jeg udover 2000 også gerne ville gøre
brug af min XP licens ... Men ak ja i ved jo nok hvordan der er med recovery
cd'er --- eneste mulighed er jo at lave sin pc tilbage til som den var ...
piiiiv ! Hvad har jeg ret til ? At få et XP medie og så installere eller ?
Hvem kontakter jeg for at få det osv.

Ja der er nok af spørgsmål , men syntes ærligt talt det er lidt latterligt
have en XP pro liggende når den ikke bruges til en fis *GG* det er jo
efterhånden kun et fåtal der kører med et lovligt operativ system og så
overvejer jeg hele to *GG*

På forhånd tak

Janner

Fra : Kenny Jensen

Dato : 16-02-03 21:55

"Janner" <jan@tjaaa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> piiiiv ! Hvad har jeg ret til ? At få et XP medie og så installere eller ?

Det er ikke lovligt at bruge din XP licens, på andet end din preinstalleret
XP.
Jeg har selv undersøgt det med Microsoft fordi jeg ville lave en ren
installation, uden alt det preinstalleret fis, men det må man altså ikke.

Du kontakte Microsoft Danmark

Mvh
Kenny

Fra : Janner

Dato : 16-02-03 22:29

> Du kontakte Microsoft Danmark
>
> Mvh
> Kenny

kunne nok gætte de var tunge at danse med .... har du kontakt oplysninger ?

/Janner

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-02-03 22:28

On Sun, 16 Feb 2003 21:51:41 +0100, "Janner" <jan@tjaaa.dk> wrote:

> [...]
>cd'er --- eneste mulighed er jo at lave sin pc tilbage til som den var ...
Jeg forstår det sådan at du vil have begge operativsystemer på din PC
?
Lav en installation med din XP recover.
Resize den med et passende program.
Lav en partition på den fri plads
Installer din w2k på den nye partition.

Du kan evt lave et image af din XP på en CD, og så installere w2k
først og så hælde XP på bagefter.

>Hvad har jeg ret til ?
Ved det ikke, men det er din PC, operativsystemer og din HD, du må vel
gøre som det passer dig bedst til dine behov.

>At få et XP medie og så installere eller ?
MS vil nok mene "Nej".

>Hvem kontakter jeg for at få det osv.
Prøv "Ulven" MS, den vogter nok sine får nidkært.

/Hans

Fra : Michaelbs

Dato : 16-02-03 23:44

"Men ak ja i ved jo nok hvordan der er med recovery
cd'er --- "

nej, hvordan er det med recovery cd-er??
hvis man aldrig har brugt sin præinstallerede XP er den vel ikke aktiveret,
og man kan vel i princippet forære den bort, eller hvad?? altså bortset fra
at microsoft vil hævde at det ikke er lovligt, men kan det lade sig gøre??
mvh Michael