MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
FAT 32 til NTFS
Fra : Kim Larsen

Dato : 16-02-03 21:45

Hej i gruppen

Det er sikkert et af de ofte stillede spørgsmål, men jeg kunne ikke
udmidelbart se noget.
Kort og godt, kan jeg uden tab af data konvertere fra FAT 32 til NTFS i XP
Pro, eller skal jeg flytte mine data først ?

Kim Larsen

Fra : Kenny Jensen

Dato : 16-02-03 21:56

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kort og godt, kan jeg uden tab af data konvertere fra FAT 32 til NTFS i XP
> Pro, eller skal jeg flytte mine data først ?

Gør du det bare, jeg tabte ingen data

Mvh
Kenny

Fra : Janner

Dato : 16-02-03 21:56

Sagtens ---

I en dos prompt skriver du bare convert/? så kommer hjælpen hvordan du
konverterer .... Ellers kan man bruge partition magic eller lignende

Hygge

Janner

Vælg kør ... skriv CMD og så c: osv.... convert/?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-02-03 22:17

On Sun, 16 Feb 2003 21:44:48 +0100, "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>Kort og godt, kan jeg uden tab af data konvertere fra FAT 32 til NTFS i XP
>Pro, eller skal jeg flytte mine data først ?
Man bør altid tage backup af vigtige data inde man manipulerer med
disse. Konvertering til NTFS er gået galt før.
Start med en chekdisk/scandisk, først uden options sat, derefter med
flere og flere, så har du gjort hvad du kunne for at det skal gå godt.
Men som man altid bør gøre med vigtige data, Backup, backup, backup.
Ja det kan ikke siges tit nok.En krølle: En backup der ikke kan
restores er ikke meget værd.

/Hans

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-02-03 23:02

Hej igen

Jeg takker for svarene, og jeg er i gang med at kontrolere det hele, og så
får den en gang NTFS.

Kim Larsen

Fra : Peter

Dato : 20-02-03 23:40

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej igen
>
> Jeg takker for svarene, og jeg er i gang med at kontrolere det hele, og så
> får den en gang NTFS.

Må jeg have lov til at spørge om dine behov for NTFS - Principielt er denne
løsning meget sjældent optimal og jeg har på fornemmelsen af at MS har gjort
det lidt mere poppet end det er. NTFS er for mit vedkommende kune
anvendeligt i server sammenhæng =)

Hilsen fra Peter (desuden kommer der et nyt systemt til at afløse NTFS
sammen med den nye Windows der pt går under Codename LongHorn)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-02-03 12:09

In dk.edb.system.ms-windows, Peter <wont@tell.you> says...
> det lidt mere poppet end det er. NTFS er for mit vedkommende kune
> anvendeligt i server sammenhæng =)

Som jeg har skrevet tidligere:

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : torben

Dato : 22-02-03 00:05

"Peter" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse

> [...]

gjort
> det lidt mere poppet end det er. NTFS er for mit vedkommende kune

Lige så snart du arbejder med DVD film er det anvendeligt !

torben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-02-03 10:54

In dk.edb.system.ms-windows, torben <75568799@stofanet.dk> says...
> Lige så snart du arbejder med DVD film er det anvendeligt !

Nåja, det glemte jeg jo. FAT32 kan ikke håndtere filer over 2GB.

Fra : Peter

Dato : 09-03-03 17:59

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message
> In dk.edb.system.ms-windows, torben <75568799@stofanet.dk> says...
>
> Nåja, det glemte jeg jo. FAT32 kan ikke håndtere filer over 2GB.

Hmmm... den har jeg ikke hørt... Opgrader mig!

Hilsen fra Peter

Fra : Simon Kamber

Dato : 22-02-03 14:03

On Thu, 20 Feb 2003 23:39:38 +0100, "Peter" <wont@tell.you> wrote:

>Principielt er denne
>løsning meget sjældent optimal og jeg har på fornemmelsen af at MS har gjort
>det lidt mere poppet end det er.
Hvor er det lige FAT er mere optimal?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-02-03 17:18

In dk.edb.system.ms-windows, Simon Kamber <simon_kamber@hot> says...
> Hvor er det lige FAT er mere optimal?

Du slipper for at ha' harddisken fyldt med kæmpefiler over 2GB

Fra : Peter

Dato : 09-03-03 18:02

"Simon Kamber >>mail.com>" <simon_kamber@hot<<<REMOVE> wrote in message

> Hvor er det lige FAT er mere optimal?

Omvendt psykologi =)

NTFS er dræbende irriterende i DOS og det er for mig alt rigeligt. NTFS kan
du hurtigt lave noget pis med mht. regler osv (hvis man er en pilfinger)

Overstående er måske rimelig dårligt begrundet men hver gang jeg har lagt
NTFS ind har jeg converteret efter få dage da systemet går mig på nervene.
Det eneste system der køre NTFS i huset er min Windows .NET RC2 server

Hilsen fra Peter

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-03-03 19:53

> NTFS er dræbende irriterende i DOS og det er for mig alt rigeligt. NTFS
kan
> du hurtigt lave noget pis med mht. regler osv (hvis man er en pilfinger)

Det må du venligst forklare mig - hvad har NTFS at gøre i DOS?

--
ahw

Fra : Peter

Dato : 11-03-03 13:24

[CUT]
> Det må du venligst forklare mig - hvad har NTFS at gøre i DOS?

Lige præcis intet... jeg bruger DOS i nogle tilfælde og kan ikke arbejde med
et NTFS-drev i DOS. Derfor bruger jeg ikke NTFS - blandt andet

Hilsen fra Peter

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-03-03 21:04

> [CUT]
>
> Lige præcis intet... jeg bruger DOS i nogle tilfælde og kan ikke arbejde
med
> et NTFS-drev i DOS. Derfor bruger jeg ikke NTFS - blandt andet

Jamen, så forstår jeg det bedre!

--
ahw