MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Dos emulator til Windows XP
Fra : Spunk99

Dato : 16-02-03 20:17

Hej, vi står og skal til at købe en ny komputer.

vu bruger et par dos programmer som vi ikke kan undvære og så har jeg
også et par spil.

Findes der en emulator så jeg kan bruge mine dos programmer?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-02-03 20:30

Spunk99 's insignificant opinion was stated in:
klov4vsaf7pjt7021ghg0uo5khtnnrjcgm@4ax.com

> Hej, vi står og skal til at købe en ny komputer.
>
> vu bruger et par dos programmer som vi ikke kan undvære og så har jeg
> også et par spil.
>
> Findes der en emulator så jeg kan bruge mine dos programmer?

XP har har både 16 og 32bit dosprompt, og har muligheder for at køre
programmer i kombatibilitets tilstande, lige fra dos til win 98. Det virker
som udgangspunkt okay, men du kan godt komme i problemer hvis dosprogrammet
skal bruge netværk eller printere, det virker ikke altid helt efter
hensigten.

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-02-03 23:15

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
dosprogrammet
> skal bruge netværk eller printere, det virker ikke altid helt efter

Erfaringen har vist, at der findes adskillige dos programmer og spil, som
ikke kan komme til at virke under xp, da den kommadoprompt der følger med,
ikke har ret meget med dos at gøre. Der findes adskillige doskommandoer og
filer fra dos, som ikke er med i win xp og som ikke kan virke under xp.
Jeg har ikke hørt om nogen form for emulator.
Hvis det er så nødvendigt for dig, kan du evt. opdele din harddisk i flere
partitioner og så installere win 95 eller 98 på c-drevet. Derefter kan du
installere xp på d-drevet, og xp laver så selv en bootmenu, som dukker op
når du starter dyret. Der kan du så vælge, om du vil til det ene eller det
andet styresystem.
Husk, at det er vigtigt at xp installeres til sidst, da det er den, som har
den indbyggede bootmenu.

Kurt

Fra : Steen

Dato : 17-02-03 12:51

ok,

det er concorde c4, der vidst er lidt probler til, og så lidt underholdning
når jeg har fri.

det vil så sige det bedst kan betale dig at købe en ny Win Me eller Win 98?

Fra : M_abs

Dato : 17-02-03 16:24

> det vil så sige det bedst kan betale dig at købe en ny Win Me eller Win
98?

Jeg vil godt fra råde Win ME, den er meget ustabil

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-02-03 20:24

"M_abs" <M_abs@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> 98?
>
> Jeg vil godt fra råde Win ME, den er meget ustabil

Er der nogen der mener. Jeg har installeret Win Me på et utal af pc.er og
kun på en måtte jeg opgive at få det til at virke. De andre kører stadig
uden problemer. Det samme har jeg så modsat også prøvet med win 98 og win 98
se. På nogen duer kun det ene og modsat.
Jeg fandt lige en gammel tråd om concorde 4. Der havde Damgaard ( som sælger
produktet) til en person oplyst, at den ikke kan køre under xp.
En anden oplyste så, at det var lykkedes for ham at få den til at køre, idet
han gjorde det, at han sløvede maskinen til at køre langsommere end normalt,
hvorefter han kunne få det til at virke, dog så billedet "sjovt"/anderledes
ud.

Kurt

Fra : Spunk99

Dato : 18-02-03 18:28

On Mon, 17 Feb 2003 20:23:37 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurt@portalen.no> wrote:

> [...]
>hvorefter han kunne få det til at virke, dog så billedet "sjovt"/anderledes

ok, tak for hjælpen.

så køber vi bare en ny win98 eller me, hvad butikken nu har

MVH

Steen