MS Windows
briani 27239
Win 98 skrivebord - startbillede
Fra : Kire

Dato : 16-02-03 18:33

Hej i Gruppen.
I et lille Win98 netværk, der primært anvendes til undervisning, vil jeg
gerne have
det samme skrivebord, hver gang maskinen startes på ny.
Hvor gemmes oplysningerne om skrivebordets opsætning, og hvordan får jeg det
låst, så det bliver ens hver gang ser startes.
Kan nogen henvise til god litteratur omkring Win98 og små netværk ?

Venlig hilsen
Erik

Fra : Martin Wiboe

Dato : 16-02-03 19:30

Hej Erik,

Kan ikke henvise til litteratur, men det ser ud til at det gemmes i
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Desktop\General i
nøglen wallpaper.
Det er altid godt at foretage en søgning...

Martin

Fra : Kire

Dato : 16-02-03 20:13

Tak - jeg prøver at checke det .. !!

Fra : kennybear

Dato : 13-03-03 21:14

> [...]
jeg det
> låst, så det bliver ens hver gang ser startes.

Prøv Tweakui fra Microsoft, den nyeste version (1.33) har mulighed for
at låse visse dele af kontrolpanelet, f.eks. de dele hvor man ændrer
tapet og indstillinger o.s.v. der er også mange andre ting der kan låses
den vej igennem.

> Kan nogen henvise til god litteratur omkring Win98 og små netværk ?

God litteratur kan fåes igennem forlaget IDG, de har en masse gode
hæfter der typisk hedder noget med "Kom godt i gang med..." jeg har
faktisk et hæfte der dækker lige nøjagtig det du spørger om, jeg kunne
grave det frem fra gemmerne og sende det til dig måske??

//Kenneth

http://www.kandu.dk/