MS Windows
briani 27239
Bruger NTFS men vil formatere i Fat32
Fra : -= BGN =-

Dato : 16-02-03 13:24

Jeg kører Windows XP Pro (inc. SP1) og bruger NTFS. Jeg har nu genskabt
noget data på en harddisk for en ven som kører Win98, og han vil så gerne
have jeg formaterer disken og lægger det reddede data tilbae på disken, men
jeg kan ikke vælge Fat32 i diskhåndtering, kun NTFS. Hvordan formaterer jeg
den til Fat 32 fra Windows XP?

Bo

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-02-03 14:15

"-= BGN =-" <bo@bgn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> jeg kan ikke vælge Fat32 i diskhåndtering, kun NTFS. Hvordan formaterer

brug et trediepartsprodukt - f.eks.partition magic 8 - det kan gøre det.

--
ahw

Fra : -= BGN =-

Dato : 16-02-03 15:14

Tak Arne.

Fra : Pico

Dato : 16-02-03 16:23

Arne H. Wilstrup wrote:
> "-= BGN =-" <bo@bgn.dk> skrev i en meddelelse
>
> brug et trediepartsprodukt - f.eks.partition magic 8 - det kan gøre
> det.

Kan du ikke bare bruge en Win 98 bootdiskette, kan hentes her
www.bootdisk.com, bar vær sikker på der er format.com på den.
Det er ikke alle der er med format.com, men så kopiere du bare
filen over på disketten.
Når du står i A promten skriver du "format C:" uden anførselstegn.
Grunden til at jeg skriver "C" er at det er en god ide at tage de andre
diske fra så det er den "du" ønsker formateret og ikke andre.
Pico

Fra : Edmund

Dato : 16-02-03 18:07

-= BGN =- wrote:

> men jeg kan ikke vælge Fat32 i diskhåndtering, kun
> NTFS.

Det er fordi disken er større end 32 gb
Hvis du deler disken i partitioner af 30-32 GB kan man formatere fat32
inde fra XP

--
Mvh Edmund