MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Læse kinesiske cder
Fra : Steffen

Dato : 16-02-03 01:38

Hej
Jeg har fået tilsendt nogle kinesiske cder af en af mine venner, som bor i
Kina. Men når jeg dobbeltklikker på installationsprogrammerne, siger den :
"Could Not Initialize installation. D:\????.exe Syntaksen i filnavnet,
mappen eller diskenhedsnavn er forkert" Og selve navnet på
installationsprogrammet er bare 4 firkanter . exe .... Det skulle ikke undre
mig, om filerne hedder noget på kinesisk, og min computer bare ikke
understøtter navnet? Eller hvad siger i?

--
Mvh. / Sincerly Steffen Y.

"To start press any key.... where's the 'any' key?"
- Homer Simpson

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-02-03 08:27

On Sun, 16 Feb 2003 01:37:43 +0100, "Steffen" <Airbus@REMOVEofir.dk>
wrote:

> [...]
>mig, om filerne hedder noget på kinesisk, og min computer bare ikke
>understøtter navnet? Eller hvad siger i?

Du er helt på rette spor, de bruger bogstaverne fra deres lokale
udgave af windows, og der ligger bogstaverne helt tosset set fra din
windows synpunkt.
Kopier hele CDens indhold over i en mappe på din HD (husk at ændre til
læse/skrive rettigheder), omdøb så først alle de mapper der hedder
noget mærkeligt, derefter filerne.
Du kan dog være ude for at dette bare ikke kan lade sig gøre, så kan
kan måske tage it image af CDen og editerer navne i det.
Sidste desperate forsøg er at installerer en lokal
(Kinesisk/Japansk/Russisk/græsk/xxxx) udgave af windows på en seperat
PC, og så ændre navne inde fra den, men at installerer windows i
blinde er ikke nemt.

/Hans

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 16-02-03 11:11

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
> (Kinesisk/Japansk/Russisk/græsk/xxxx) udgave af windows på en seperat
> PC, og så ændre navne inde fra den, men at installerer windows i

Er det nemmeste ikke bare at installere det tegnsæt man bruger i Kina ?
Synes at huske noget i den stil på windows update (eller var det med 98 ?)

--
Magnus Pedersen

....but not a real green dress,
thats cruel.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-02-03 11:32

-----------cut---------------

>Er det nemmeste ikke bare at installere det tegnsæt man bruger i Kina ?
>Synes at huske noget i den stil på windows update (eller var det med 98 ?)

Var det bare så nemt, men det er det ikke, for det er de fonde som der
bruges til at vise systemmet med og de ligge i maven på
operativsystemet.

/Hans

Fra : Steffen

Dato : 16-02-03 14:07

Hej
Tak, det hjalp :)
Men når jeg installerer spørger den om cd 2... og jeg kan regne ud den ene
knap hedder browser, og den anden exit, så jeg trykker selvfølgelig browser,
hvorefter jeg skal skrive stien.... Men den accepterer fx ikke D:\ (cd drev)
eller C:\ hvor jeg har kopieret cd1 og cd2 over...... Hvad gør jeg så?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-02-03 14:15

On Sun, 16 Feb 2003 14:07:03 +0100, "Steffen" <Airbus@REMOVEofir.dk>
wrote:

> [...]
>eller C:\ hvor jeg har kopieret cd1 og cd2 over...... Hvad gør jeg så?
Brænder et nyt sæt Cder med rettede mappe/fil-navne.
Men det plejer at koste et par Cder inde man får det til at virke.
Prøve evt. CD-RW

/Hans

Fra : Steffen

Dato : 16-02-03 15:44