MS Windows
briani 27239
Afspilning af Xvid?
Fra : Negoti8r

Dato : 16-02-03 00:45

Jeg har hentet en videofil,
Når jeg prøver at afspille den, er store partier af billedet misfarvede
(grønne).
Hvis der f.eks. skiftes scene i filmen, bliver dele af den foregående scene
ligesom hængende oveni den nye scene.

Min øjeblikkelige reaktion på den slags plejer at være at hente den nyeste
Nimo Codec Pack. Det har ikke hjulpet i dette tilfælde...

Forslag modtages gerne.

(Filen hedder trailers0103_xvid.avi - derfor gætter jeg på at det er noget
med noget Xvid?)

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 16-02-03 00:49

Negoti8r wrote:

> [...]
>
> Forslag modtages gerne.
>
> (Filen hedder trailers0103_xvid.avi - derfor gætter jeg på at det er noget

Jeg prøvede at indtaste xvid i søgefeltet på en søgemaskine der hedder
google (www.google.com) og det allerøverste resultat gav svaret :)

--
Magnus Pedersen
....but not a real green dress,

Fra : Negoti8r

Dato : 16-02-03 02:26

On Sun, 16 Feb 2003 00:48:55 +0100, Magnus Pedersen wrote:
> Jeg prøvede at indtaste xvid i søgefeltet på en søgemaskine der hedder
> google (www.google.com) og det allerøverste resultat gav svaret :)

Hehe..også mig... xvid.org er en rar side, som tilbyder alt
sourcematerialet, men det er jeg desværre ikke stærk nok til at hitte ud af
at få installeret 'manuelt'. Jeg takker dog mange gange for et godt
forslag.

Noget rumlen rundt på diverse fora fulgte, og følgende virker for mig.
Jeg installerede først nyeste Nimo Codec Pack (i skrivende stund 5.0 build9
beta1), derefter ffdshow.

Sidstnævnte fandt jeg på adressen:
http://www.doom9.org/index.html?/software2.htm
(Søg på ffdshow)

Fra : zigge

Dato : 16-02-03 02:52

"Negoti8r" <none@none.sk> wrote in message

> Noget rumlen rundt på diverse fora fulgte, og følgende virker for mig.
> Jeg installerede først nyeste Nimo Codec Pack (i skrivende stund 5.0
> [...]

Husk at få zip-filen med fra siden med audiocodecs så køre det!

//zigge