MS Windows
briani 27239
Password cracker til XP !
Fra : B.G.Valentin

Dato : 15-02-03 21:05

Jeg søger en måde til at komme ind på en anden persons profil i XP eller et
program som kan cracke koden - har prøvet LC4 - den kunne ikke !!!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-02-03 21:12

In dk.edb.system.ms-windows, B.G.Valentin <b.valentin@post.tele.dk>
says...
> Jeg søger en måde til at komme ind på en anden persons profil i XP eller et

Der er ikke nødvendigt hvis man har administrator-access. Hvorfor vil du
bryde ind hos en anden bruger af maskinen?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : B.G.Valentin

Dato : 16-02-03 16:32

Jeg er administrator...og det er den anden person også !
Vil ikke bryde ind.....det er min datter som har glemt sin kode !

Fra : jens

Dato : 17-02-03 14:17

"B.G.Valentin" <b.valentin@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er administrator...og det er den anden person også !
> Vil ikke bryde ind.....det er min datter som har glemt sin kode !

Log på som administrator og angiv en ny adgangskode på datterens
konto...............

mvh Jens

Fra : Jesper Hansen

Dato : 18-02-03 20:20

On Sun, 16 Feb 2003 16:31:34 +0100, "B.G.Valentin"
<b.valentin@post.tele.dk> wrote:

>Jeg er administrator...og det er den anden person også !
>Vil ikke bryde ind.....det er min datter som har glemt sin kode !

http://itsvar.dk/news/news.aspx?id=27660

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-02-03 13:39

On Sat, 15 Feb 2003 21:05:28 +0100, "B.G.Valentin"

http://www.briansbuzz.com/w/030213/

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Jørgen J.

Dato : 17-02-03 14:31

> http://www.briansbuzz.com/w/030213/

Jég savner en måde hvorpå man kan finde brugernes kodeord i klartekst - evt.
på AD controlleren. Jeg er admin og har til tider brug for brugernes kodeord
og det er ikke altid lige nemt/hurtigt at spørge brugerne selv. Det er ikke
altid jeg kan bruge admin login på brugernes maskine - f.eks. hvis de er
logget ind på deres klient og jeg så gerne vil overtage deres konsol og
dermed ikke lukke ned for kørende applikationer hos brugeren, så vil dette
være mere hensigtsmæssig fremfor, at jeg skifter deres kodeord. Og som admin
er jeg næppe den værste der kan have alle brugeres kode.

Jørgen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-02-03 19:27

On Mon, 17 Feb 2003 14:31:06 +0100, "Jørgen J."
<nonexistent@nonexisistent.com> wrote:

> [...]
>på AD controlleren. Jeg er admin og har til tider brug for brugernes kodeord
>og det er ikke altid lige nemt/hurtigt at spørge brugerne selv.
Hvis det var muligt er der ligesom ikke meget ved at have password som
beskyttelse ? Der er nogen steder man vedligeholder en liste over
brugernes password, ganske syg ide, men det findes.
Hvis du er administrator giver du brugeren et nyt password, og så kan
du komme på.

> [...]
>være mere hensigtsmæssig fremfor, at jeg skifter deres kodeord. Og som admin
>er jeg næppe den værste der kan have alle brugeres kode.
Dette kan løses, det afhænger dog af operativsystem og netværk. Jeg
har selv lavet en fornuftig løsning (dog ikke optimal) til et novell
netværk

/Hans

Fra : Jørgen J.

Dato : 17-02-03 14:31

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-02-03 13:25

In dk.edb.system.ms-windows, Jørgen J. <nonexistent@nonexisistent.com>
says...
> Jég savner en måde hvorpå man kan finde brugernes kodeord i klartekst - evt.

Det kan man forhåbenligt ikke...