MS Windows
briani 27239
SCSI scanner og Win 98?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 15-02-03 18:25

Jeg har forgæves prøvet at få min SCSI scanner (Microtek Phantom 4800 -
en noget ældre sag!) til at køre under Win 98 [Den kører (nogenlunde)
under Win 2000]

Problemet synes at ligge i 'SCSI controllers'?:

1. Hvis jeg booter *uden* at scanneren er tændt, står der i 'Device
Manager' under 'SCSI controllers':

Adaptec AHA 2940U2/AHA-2940U2W PCI SCSI Controller

, og under 'properties' står, at alt er OK.

2. Hvis jeg booter *med* scanneren tændt. bliver scanneren korrekt vist
på SCSI-listen under boot, men nu er der gult '!' ved controlleren - og
under 'properties' står der:

"This device is either not present, not working properly, or does not
have all the drivers installed (Code 10.)
Try upgrading the device drivers for this device."

Uanset hvad jeg forsøger mht. opgradering. incl. hente seneste driver
hos Adaptec, får jeg samme besked!

Hvad kan grunden være, og hvad kan jeg evt. gøre ved det?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Erling

Dato : 15-02-03 22:17

"Hans H.V. Hansen" <h2vh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Uanset hvad jeg forsøger mht. opgradering. incl. hente seneste driver
> hos Adaptec, får jeg samme besked!

Prøv en opdateret driver til scanneren også

Mvh goer

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 16-02-03 00:22

Erling <erlinggo@post.cybercity.dk> wrote:
> Prøv en opdateret driver til scanneren også

OK - har netop prøvet Microteks nyeste - det hjalp desværre ikke! :(

--
med venlig hilsen
Hans