MS Windows
briani 27239
Recovery
Fra : Martin Kofoed

Dato : 15-02-03 16:36

Hej!

Én af mine Windows XP maskiner har tilsyneladende valgt at selvdestruere
sin egen registry database. Jeg kan derfor ikke boote partitionen, men når
jeg alligevel forsøger, insisterer den på at køre disk check, hvorefter den
BSoD'er og rebooter. OM det liiige er registry'en der er røget, er jeg lidt
i tvivl om, men den ser i hvert fald temmelig mangelfuld ud, når jeg booter
på en emergency CD.

Er der nogen måde, hvorpå jeg kan få Windows til at genskabe en "frisk"
registry uden at geninstallere hele systemet? Jeg kan boote via
installations CD'en og se filer m.v., så rent fysisk burde det vel være
muligt? Desværre (naturligvis?) har jeg aldrig fået fremstillet emergency
repair disketter...

Hvor ER det dejligt med den slags "funktionalitet". Hvor ville
menneskeheden stå rent underholdningsmæssigt uden Windows??

--

Martin

Fra : Mik

Dato : 15-02-03 18:41

"Martin Kofoed" <inzide@hot.mail.c.o.m> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor ER det dejligt med den slags "funktionalitet". Hvor ville
> menneskeheden stå rent underholdningsmæssigt uden Windows??

Hej Martin ved BSOD kommer der ikke en fejlmeddelse ???

Fra : Martin Kofoed

Dato : 15-02-03 19:21

Mik wrote:

> Hej Martin ved BSOD kommer der ikke en fejlmeddelse ???

Jo, men den bliver (praktisk nok) kun vist i sådan cirka 1 nanosekund. Så
det får jeg ikke så meget ud af ...

--

Martin

Fra : Mik

Dato : 15-02-03 22:50

> Jo, men den bliver (praktisk nok) kun vist i sådan cirka 1 nanosekund. Så
> det får jeg ikke så meget ud af ...
>

> --
>
> Martin
Ja det er skide irreterende. Hmmm så er den lidt svær at knække. Du har ikke
2 ramklodser i vel så du evt. kunne tage den ene ud og se om det blev bedre
og prøve at skifte hvis det ikke virker.
Det er ikke noget der er kommet efter installation af et program??

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 16-02-03 16:01

"Martin Kofoed" <inzide@hot.mail.c.o.m> skrev i en meddelelse
> Hej!

[snip]

> [...]
>
> Hvor ER det dejligt med den slags "funktionalitet". Hvor ville
> menneskeheden stå rent underholdningsmæssigt uden Windows??

Du kan geninstallere Windows oven i sig selv. Men som nævnt
andetsteds kan det også være hardwarefejl - f.eks. RAM. Nogle gange
kan det være så simpelt som at slukke for computeren, tage
strømstikket ud, sæt stikket i igen og starte.
Geninstallation? se her:
http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/geninstall.htm

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Martin Kofoed

Dato : 16-02-03 19:13

Johnny Nielsen wrote:

> [...]
> kan det være så simpelt som at slukke for computeren, tage
> strømstikket ud, sæt stikket i igen og starte.

Hmm .. Jeg kender godt til fejl opstået som følge af ændring i
hardwaresammensætning, men denne maskine har kørt næsten et år uden
problemer, så det er lidt besynderligt. Men sære ting sker derude... Tak
for tippene under alle omstændigheder!

--

Martin

Fra : Jens S

Dato : 16-02-03 20:14

"Martin Kofoed" <inzide@hot.mail.c.o.m> wrote in message

> [...]
> hardwaresammensætning, men denne maskine har kørt næsten et år uden
> problemer, så det er lidt besynderligt. Men sære ting sker derude... Tak

Prøv at søge lidt i microsofts databaser. Jeg mener at kunne huske noget om
at man kan genetablere registreringsdatabasen vha. tidligere gemte
systemgendannelsespunkter (hvis du da havde det aktiveret!)

Jens

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 16-02-03 16:03

> [...]

> Er der nogen måde, hvorpå jeg kan få Windows til at genskabe en
"frisk"
> registry uden at geninstallere hele systemet?

Måske her:
http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/index.htm