MS Windows
briani 27239
NTFS eller FAT32
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-02-03 15:44

Hej NG.
Jeg køre med win xp home med FAT 32 giver det noget performance at
konvertere til NTFS ?

Mvh Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Jesper Hansen

Dato : 15-02-03 16:14

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej NG.
> Jeg køre med win xp home med FAT 32 giver det noget performance at
> konvertere til NTFS ?

Næ, tværtimod.
NTFS har tilgengæld noget sikkerhed indbygget, hvorimod FAT er helt åben.

Mvh Jepser Hansen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-02-03 17:32

> Næ, tværtimod.
> NTFS har tilgengæld noget sikkerhed indbygget, hvorimod FAT er helt åben.
>
> Mvh Jepser Hansen

Jeg glemte lige at spørge om noget. Jeg har hørt at man kan slå to harddiske
sammen til en, passer det ?
Du skriver at der er mere sikkerhed med NTFS er det også mere stabilt ?

Mvh Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-02-03 18:15

In dk.edb.system.ms-windows, Jørgen Nielsen
<jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> says...
> Jeg glemte lige at spørge om noget. Jeg har hørt at man kan slå to harddiske
> sammen til en, passer det ?

Ja.

Se Message-ID: <MPG.18b7223edfa5b38989b78@news.tele.dk>

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 16-02-03 19:28

> Se Message-ID: <MPG.18b7223edfa5b38989b78@news.tele.dk>
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen

Hej igen.

Jeg er ikke så meget inde i det her hvad mener du med " Se Message-ID:

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-02-03 20:11

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hej igen.
>
> Jeg er ikke så meget inde i det her hvad mener du med " Se Message-ID:
> [...]

1. lad sidste indlægshaver stå, så man kan se, hvem du svarer.
2. kopiér message-id ind i din startmenu under kør og aktiver den - (uden de
kantede paranteser)
3. eller indtast det i google.com - så vil du kunne finde, hvad det drejer
sig om.
--
ahw

Fra : Peter Hansen

Dato : 17-02-03 10:48

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej NG.
> Jeg køre med win xp home med FAT 32 giver det noget performance at
> konvertere til NTFS ?

NTFS er New Technology File System som for første gang blev shipped med
Windows NT 4,0
Systemet er bygget op omkring qouta - altså grupperegler, og derfor
indeholder det en del sikkerhed. Fx kan du ikke bruge det i den normale DOS,
du kan ikke omgåes reglerne uden tilladelse osv.
Ydelsesmæssigt er det også fint nok men personligt _vil_ jeg kunne anvende
DOS når jeg fx skal starte forfra med alt og så er NTFS et kæmpe minus. Jeg
har haft NTFS og hastgheden var da mildest talt ikke noget at råbe hurra
for.
Til gengæld køre jeg NTFS på min server (RC2 .NET Ent. Ed) da jeg helt klart
mener at NTFS er forbeholdt servere og ikke private workstations... bare en
mening =) Desuden kommer der et nyt disksystem med den nye Windows - kan
ikke huske hvad det hedder (noget med WinFT eller sådann oget) og det skulle
efter sigenet være endnu bedre i ydeevne end NTFS...

Hilsen fra Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-02-03 13:35

In dk.edb.system.ms-windows, Peter Hansen <wont@tell.you> says...
> mener at NTFS er forbeholdt servere og ikke private workstations... bare en

Faktum'et at NTFS er et journaling filesystem gør at det bør være det
eneste gældende filsystem på overclockede maskiner, da OC-maskiner ikke
sjældent bliver ustabile og pludseligt brager ned med et hult drøn. NTFS
overlever det, selv under skrivning til disken.