MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Me opstart prob
Fra : Jørgen Eriksen

Dato : 14-02-03 08:19

Hej NG
Jeg kan pludselig ikke starte Me op, i opstartsfasen begynder harddisken at
arbejde højlydt når der nås til registreringsdatabasen.
Jeg har prøvet fejlsikret tilstand osv, men uden held.
Jeg kan læse mit drev fra andet drev.
Er der nogen der har en løsning, vil jeg være meget taknemmelig
/je

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 14-02-03 11:35

"Jørgen Eriksen" <je@dsvu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan læse mit drev fra andet drev.
> Er der nogen der har en løsning, vil jeg være meget taknemmelig

Hej
Du kan prøve at bruge scanreg fra startdisketten, til at genoprette
registreringsdatabasen.
med komandoen: scanreg /restore, får du mulighed for at indlæse en
tidligere registreringsdatabase.
Ellers er der vist kun en geninstallation tilbage. Ved at
geninstallere Windows oven i sig selv mister du ikke data:
http://www.wintip.dk/9x/artikler/win_install.htm

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 14-02-03 12:35

Glemte lige:
Når du ka se den fra anden harddisk - så tag lige en backup. De der
lyde fra harddisken kunne jo også betyde at den var ved at stå af.

Johnny

Fra : Jørgen Eriksen

Dato : 17-02-03 08:09

Tak for tippet.
Det viser sig at en sektor indeholdende IO.SYS på disken er beskadiget, så
en ny disk er på vej i kassen.
/je