MS Windows
briani 27239
ip-adresser
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 14-02-03 01:34

Måske et dumt spørgsmål, men...
Hvis jeg er i et lokalt netværk kan jeg i stifinder skrive \\192.168.1.9 og
få adgang til pc'en med den ip-adresse.

Samme computer er sluttet til internettet gennem en router og med en fat
ip-adresse f.eks. 80.196.130.200.
Kan man og i givet fald hvad skriver man for at få adgang til samme
computer.
Jeg er bort fra firewalls ol.

Peder

Fra : Klaus

Dato : 14-02-03 08:36

Peder Hanghøj wrote:
> [...]
> fat ip-adresse f.eks. 80.196.130.200.
> Kan man og i givet fald hvad skriver man for at få adgang til samme
Så skal du, så vidt jeg ved, have oprettet en delt internet forbindelse på
\\192.168.1.9

Bjarne Duelund skriver lidt om det her:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/.
Klaus

Fra : MikeU

Dato : 14-02-03 23:16

Peder Hanghøj wrote:
> [...]
> ip-adresse f.eks. 80.196.130.200.
> Kan man og i givet fald hvad skriver man for at få adgang til samme

At du overhovedet kan få adgang til maskinen, afhænger af, at du deler
et drev via M$ Fileshare der er afhængig af NetBIOS. Hvis du samtidig
binder NetBIOS til din TCP/IP protokol, går det galt. Hvis du er
connectet direkt via ex. kabel modem, uden ADSL Router, deler du basalt
set dit drev med Internettet.

Skidt ting!

M$ fileshare er en opfindelse, der er helt ude at trit med nutidens
sikkerhedsbillede, og et alvorligt hul ind til din maskine. Den kan dog
tæmmes, hvis man sætter sig ind i emnet...

Læs f.ex her for mere info at begynde på:

http://www.zdnet.com/products/stories/reviews/0,4161,2666509,00.html

Håber det kan hjælpe.

Mvh.

Mike